(Jėzus kalbėjo:) 20 „Taigi sakau jums: jeigu teisumu
neviršysite Rašto aiškintojų ir fariziejų – neįeisite į dangaus karalystę“.
21 „Jūs esate girdėję, kad protėviams buvo pasakyta: Nežudyk, o kas nužudo, turės
atsakyti teisme. 22 O
aš jums sakau: jei kas pyksta ant savo brolio, turi atsakyti teisme. Kas sako
savo broliui: 'Pusgalvi!', turės stoti prieš aukščiausiojo teismo tarybą. O kas
sako: 'Beproti!', tas smerktinas į pragaro ugnį. 23 Jei neši dovaną
prie aukuro ir ten prisimeni, jog tavo brolis turi šį tą prieš tave, 24 palik savo atnašą
tenai prie aukuro, eik pirmiau susitaikinti su broliu, ir tik tada sugrįžęs
aukok savo dovaną.
25 Greitai susitark su savo ieškovu,
dar kelyje į teismą, kad ieškovas neįduotų tavęs teisėjui, o teisėjas – teismo
vykdytojui ir kad tu nepakliūtum į kalėjimą. 26 Iš
tiesų sakau tau: neišeisi iš ten, kol neatsiteisi ligi paskutinio skatiko“.
Jėzus tęsia „Kalno pamokslą“, šį kartą kalba apie žudymą. Senojo Testamento
įstatymas, Dekalogas kalba apie draudimą fiziškai nužudyti žmogų. Jėzus pakelia
kartelę žymiai aukščiau iki dvasinio, sielos lygmens. Jis įvardija, jog žudome
ne tik fiziškai, bet ir savo žodžiais, nepagarba, neapykanta. Kad galime savo
artimą „nužudyti“ daugybę kartų gyvenime. Ir Jėzus įspėja apie tai. Jėzus
artimo meilę iškelia į Dieviškas aukštumas.
Iš tiesų, kaip sunku to laikytis! Štai šiuo metu viešojoje erdvėje gausu komentarų
bei ginčų apie politiką, apie šauktinius, apie seksualines mažumas ir kitokių.
Ir labai greitai besiginčijančių pusių atstovai ima „žudyti“ vieni kitus
žodžiais. Turiu pripažinti ir man taip pat saldu oponentus „durninti“ jei ne
garsiai, tai bent jau mintyse. Tai vyksta nuolat, kai gyvenimiškose situacijose
kitus žmones laikome žemesniais už save. Tai rodo, kokią sunkią užduotį duoda
Jėzus, kaip sunku iš tiesų mylėti kitą, tai yra jį priimti net tuomet, kai jis
elgiasi, kalba ar galvoja kitaip negu aš, pripažinti jo vertę ir nežeminti jo
orumo. Tam reikia brandos ir nuolankumo, tačiau pats negaliu to pasiekti, nes
pažeista nuodėmės žmogiška prigimtis nori būti išaukštinta, o tai lengviausia
padaryti pažeminus kitą. Tačiau Viešpats siūlo žymiai daugiau – pakilti iki
Dieviškos meilės lygio. Ir tai paradoksas, nes tai įmanoma tik per nuolankumą,
pripažįstant, jog nesu aukštesnis už savo artimą, o jį pamilti man reikalinga
Dievo pagalba. Tada Viešpats pakylėja mus link savęs ir imasi atnaujinti mūsų
prigimtį, kad laikui atėjus ji būtų išaukštinta ir atkurta pagal Dievo
paveikslą ir panašumą.
Šiandien dėkosiu Jėzui už duotą artimo meilės pavyzdį ant kryžiaus.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad išmokčiau „nežudyti“ mintimis ir
žodžiais kitų žmonių.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą