13 Atėjęs į Pilypo
Cezarėjos apylinkes, Jėzus paklausė mokinius: „Kuo žmonės laiko Žmogaus Sūnų?“ 14 Jie
atsakė: „Vieni Jonu Krikštytoju, kiti Eliju, kiti Jeremiju ar dar kuriuo iš
pranašų“. 15 Jis
vėl paklausė: „O kuo jūs mane laikote?“16 Tada Simonas Petras
atsakė: „Tu esi Mesijas, gyvojo Dievo Sūnus!“ 17 Jėzus
jam tarė: „Palaimintas tu, Simonai, Jonos sūnau, nes ne kūnas ir kraujas tai
tau apreiškė, bet mano Tėvas, kuris yra danguje. 18 Ir
aš tau sakau: tu esi Petras – Uola; ant tos uolos aš pastatysiu savo Bažnyčią,
ir pragaro vartai jos nenugalės.19 Tau duosiu dangaus
karalystės raktus; ką tu suriši žemėje, bus surišta ir danguje, ir ką atriši
žemėje, bus atrišta ir danguje“.
Minint didžius apaštalus Petrą ir Paulių, skaitome
labai svarią mūsų tikėjimui istoriją, Jėzaus ir mokinių, konkrečiai Petro,
pokalbį. „Kuo žmonės laiko Žmogaus Sūnų?“
mums gali kilti klausimas kas yra „Žmogaus Sūnus“, hebrajiškai tai skamba kaip
Ben Adam (בן–אדם, ben-'adam) Adomo sūnus, adomas, beje, nėra vardas, o
reiškia žmogus. Taigi, Jėzus žmogaus sūnumi vadina save taip pabrėždamas,
jog Jis yra tikras žmogus, dar daugiau – Jis yra tas, kuris atstatys tikrąją
žmogaus prigimtį, kuri nuo pradžių buvo Dievo sukurta ir prarasta per žmogaus
nuopuolį, tą prigimtį, kurią turėjo Adomas – Žmogus, visų žmonių tėvas, kurią
turėtume paveldėti visi.
Mokiniai
atsako, jog žmonės Jėzų laiko kuo tik nori: „Vieni
Jonu Krikštytoju, kiti Eliju, kiti Jeremiju ar dar kuriuo iš pranašų“,
tačiau tie žmonės klysta. Tikrąjį atsakymą, kas yra Jėzus, žino Petras: „Tu esi Mesijas, gyvojo Dievo Sūnus!“. Šiandien niekas
nepasikeitė. Pasaulio žmonės žino Jėzų, net rašo knygas apie Jį, tačiau Jo
nepažįsta: vieni laiko Jį pranašu, moralės mokytoju, kiti maištininku ar
religiniu personažu. Tačiau kaip Jėzaus dienomis, taip ir mūsų laikais, Jėzų
pažįsta tik Jo mokiniai, dar daugiau - tik tie, kas nuo pat pradžių sekė Jėzumi
ir apaštalais su Petru priešaky. Jėzus ne šiaip sau pavadina Petrą uola, ant
kurios bus pastatyta Bažnyčia, kurios
pragaro vartai nenugalės. Tėvo dvasia apreiškė Petrui ir apaštalams, kas iš
tiesų yra Jėzus ir tik apaštalai pažįsta Jėzų ir apie Jį gali tinkamai mokyti.
Pavesdamas Dangaus Karalystės raktus Petrui, Jėzus pabrėžia, jog mokydami
tiesos, apaštalai atveria Dangų tiems, kas jų mokymą priima ir seka, ir
atvirkščiai, Dangaus Vartai lieka užrakinti tiems, kas atmes apaštalų mokymą.
Tiesa ir tikėjimo mokymas yra tie raktai Petro rankoje. O galia surišti ir atrišti yra nuodėmių
atleidimas, tai, ko iki šiol nė vienas žmogus negalėjo ir negali padaryti iš
savęs. Tokius įgaliojimus ir atsakomybę Jėzus perdavė apaštalams ir pirmajam iš
jų – Simonui Petrui. Šie įgaliojimai rankų uždėjimo ir Šventosios Dvasios
pašventinimu nuo tos dienos iki šiandien pasiekia mus per apaštalų įpėdinus –
vyskupus. Ir nėra kito būdo patekti į Dangaus Karalystę kaip tik per vartus,
kurių raktus turi Petras ir teisėti jo įpėdiniai. Ir niekas pats negali pasiskelbti
turįs šią galią mokyti ir atleisti nuodėmes, toks yra apsišaukėlis ir melagis.
Šiandien dėkosiu Dievui už Jo malones, kurios
pasiekia mus per apaštalų įpėdinius.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą