1 Ir
pradėjo Jėzus kalbėti jiems palyginimais: „Vienas žmogus įveisė vynuogyną, sumūrijo aptvarą,
įrengė spaustuvą ir pastatė bokštą. Paskui
išnuomojo jį vynininkams ir iškeliavo į svetimą šalį. 2 Atėjus metui, jis
nusiuntė pas vynininkus tarną atsiimti iš vynininkų savosios vaisių dalies. 3 Tie pačiupo jį,
sumušė ir paleido tuščiomis. 4 Tuomet
jis vėl nusiuntė pas juos kitą tarną, o tie jį sužeidė į galvą ir iškoneveikė. 5 Jis pasiuntė dar
vieną, bet tą jie nužudė; ir dar daugelį kitų tarnų, kurių vienus jie primušė,
kitus nužudė. 6 Dar
vieną turėjo – mylimąjį sūnų. Jį nusiuntė pas juos paskutinį, sakydamas sau:
'Jie drovėsis mano sūnaus'. 7 Bet
vynininkai ėmė tartis: 'Tai įpėdinis. Eime, užmuškime jį, ir mums atiteks jo
palikimas'. 8 Ir
nutvėrę nužudė jį ir išmetė laukan iš vynuogyno. 9 Ką darys vynuogyno
savininkas? Jis ateis, išžudys vynininkus ir atiduos vynuogyną kitiems.10 Ar
neskaitėte, kas parašyta Raštuose:
Akmuo, kurį statytojai atmetė,
tapo kertiniu akmeniu.
11 Tai
Viešpaties padaryta
ir mūsų akims tai nuostabą kelia“.
12 Anie
suko galvą, kaip jį suimti, tačiau bijojo minios. Mat suprato, kad palyginimas
buvo jiems taikomas. Tad, palikę jį, pasitraukė.
Šiame palyginime Jėzus vaizdžiai
nupiešia Dievo ir Jo išrinktosios tautos santykį. Dievas – tai vynuogyno
šeimininkas, vynininkai – tai išrinktosios Izraelio tautos vyresnieji –
aukštieji kunigai ir rašto aiškintojai, siunčiami tarnai – tai daugelį kartų
siųsti Viešpaties pranašai, kuriuos tauta atmesdavo, mušdavo ir žudydavo, paskutinis
iš pranašų buvo Jonas Krikštytojas, kuriam nukirto galvą. Ir štai šeimininkas –
Dievas siunčia savo vienatinį Sūnų – Jėzų, kurį vynininkai nužudys.
Iš to kyla išdavystės ir sandoros
sulaužymo pasekmės: Ką darys vynuogyno
savininkas? Jis ateis, išžudys vynininkus ir atiduos vynuogyną kitiems. Tie
kiti – tai pagonys, kuriems bus patikėtos išganymo paslaptys, nes akmuo,
kurį statytojai atmetė, tapo kertiniu akmeniu. Tai
Viešpaties padaryta ir mūsų akims tai nuostabą kelia. Tas kertinis akmuo yra Jėzus ir juo remiasi visas išganymas.
Deja, tų, kam
buvo skirtas šis palyginimas (tautos vadovų ir vyresniųjų), širdžių tai nepalietė
ir nesuminkštino. Jie nors ir suprato, kad palyginimas buvo jiems taikomas, vis viena suko galvą, kaip jį suimti.
Kuo šiandien tai gali būti aktualu
mums? Visų pirma pažinti išganymo istoriją, patirti kaip mus pasiekė Geroji
žinia – Evangelija. Ir pasimokyti iš palyginimo, kad
netaptume vynininkais, užsispyrusiais pasisavinti sau vynuogyną, padaryti Jėzų savo
poreikių ar ambicijų tenkinimo priemone. Deja ir krikščionijos istorijoje tokių
dalykų pasitaikė, kai prisidengę kryžiumi žmonės sėjo neapykantą ir žudynes,
lygiai kaip ir šio palyginimo veikėjai. Pasitaiko to ir mūsų laikais. Pasitaiko
ir mūsų kasdienybėje – kai nuteisiame kitą, besijausdami teisesni, geresni. Kai
šnairuojame į narkomaną ar vargšą bažnyčioje ir manome, jog jis neturėtų būtu
ten, šalia mūsų. Žinoma, tai nėra visiškai tas pats, tačiau tai signalizuoja
mums apie mūsų širdies būseną, kuriai reikalinga nuolatinės atgailos ir Dievo
malonės pagalba.
Šiandien dėkosiu Dievui, kad vis
suteikia progų pamatyti mano sukietėjusią širdį.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad
paimtų iš manęs „akmeninę širdį ir duotų man kūninę širdį“ (plg. Ez 36,26).
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą