14 Tuomet vienas
iš Dvylikos, vardu Judas Iskarijotas, nuėjo pas aukštuosius kunigus 15 ir tarė: „Ką man
duosite, jeigu jį išduosiu jums?“ Tie pasiūlė trisdešimt sidabrinių. 16 Ir
nuo to meto jis ieškojo progos išduoti Jėzų.
17 Pirmąją
Neraugintos duonos dieną mokiniai atėjo pas Jėzų ir paklausė: „Sakyk, kur
paruošti tau Velykų vakarienę?“ 18 Jis
atsakė: „Eikite į miestą pas tokį žmogų ir sakykite jam: 'Mokytojas sako: Mano
metas jau atėjo. Pas tave valgysiu Velykų vakarienę su savo mokiniais'“. 19 Mokiniai padarė,
kaip buvo Jėzaus įsakyta, ir paruošė Velykų stalą.
20 Atėjus
vakarui, Jėzus su dvylika mokinių susirinko prie stalo. 21 Pradėjus valgyti,
jis tarė: „Iš tiesų sakau jums: vienas iš jūsų mane išduos“. 22 Jie labai nuliūdo
ir ėmė už kits kito klausinėti: „Nejaugi aš, Viešpatie?“ 23 Jis atsakė: „Mane
išduos dažantis kartu su manim duoną dubenyje. 24 Žmogaus Sūnus,
tiesa, eina savo keliu, kaip apie jį parašyta, bet vargas tam žmogui, kuris
išduos Žmogaus Sūnų. Geriau jam būtų buvę negimti“. 25 Jo išdavėjas Judas
paklausė: „Nejaugi aš, rabi?!“ Jis atsakė: „Tu tai sakai...“
Išganymo kulminacija prasideda nuo žmogaus niekingo
poelgio, nuo išdavystės. Bet tai nėra naũja santykiuose su Dievu, jau Adomas
su Ieva išdavė Dievą susidėję su gundytoju ir nuo to laiko žmogus nuolat tai
daro.
Į šią Judo Iskarijoto istoriją galime žvelgti kaip
pašaliniai stebėtojai, net smerkiantys jį. Va – išdavikas. Aš tai ne toks, taip
niekada nepasielgčiau – už pinigus Mesiją išduoti... Ir dabar šis vardas skamba
kaip teismo nuosprendis, tai žodžio „išdavikas“ literatūrinis sinonimas. Bet ar
tai nekalba apie mus? Ar Judo istorija tokia mums svetima? Kiekvieną kartą kai
nedrįstame viešoje vietoje persižegnoti išduodame Jėzų. Kas kartą kai politkorektiškai nutylime apie
krikščioniškus principus, išduodame Jį.
Vargas tam žmogui, kuris išduos Žmogaus Sūnų. Ar tai pasmerkimo Judui žodžiai? Ne. Tai graudi realybė. O Judas pats save
pasmerkė. Jis nusprendė save nubausti pats. Vargas
tam žmogui ne todėl, kad Dievas jį nubaus už jo niekšišką poelgį. Tokios būtų
ne Dievo, o žmogaus mintys. Vargas todėl, kad toks žmogus pats save atskiria
nuo išgelbėjimo. Išduodamas Jėzų, jis nuo Jo nusisuka ir lieka vienas prieš
neįveikiamą tamsą. Niekas negali išgelbėti žmogaus nuo tos tamsos, tik Jėzus.
Štai kame glūdi išdavystės tragedija. Išduodamas Jėzų, pats save pasmerki
mirčiai.
Ar yra kokia kita išeitis? Taip. Jėzaus
Kančios istorijoje telpa ir kita istorija, galinti tapti mums pavyzdžiu. Tai
apaštalas Petras. Jis irgi išduoda
Jėzų, jis jo net tris kartus išsigina. Tačiau jo apgailestavimas, jo atgailos
ašaros atveda jį vėl prie Jėzaus. Jis ieško Jėzaus ir Viešpats jį randa savo
gailestingu žvilgsniu. Štai kur įvyksta realus išgelbėjimas, per atgailą ir
atleidimą. Štai kokia visos kančios prasmė, štai kur paslėptas naujas
gyvenimas. Jėzaus kančios ir gailestingumo dėka nebereikia likti toje
pasmerkimo būsenoje, dabar yra dar vienas šansas rinktis ir sugrįžti pas Jėzų,
kaip tai padarė apaštalas Petras. Du apaštalai, dvi išdavystės, dvi pasirinkimo
galimybės, dvi skirtingos pabaigos. Kiekvienas renkamės pats.
Šiandien dėkosiu Jėzui už išgelbėjimą.
Šiandien
prašysiu Dievo malonės būti Jam ištikimu.
Šiandien
džiaugsiuos suteikta galimybe vėl ir vėl sugrįžti, kai nepavyksta.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą