52 Tuomet žydai ėmė tarp savęs ginčytis ir klausinėti:
„Kaip jis gali mums duoti valgyti savo kūną?!“ 53 O Jėzus jiems
kalbėjo: „Iš tiesų, iš tiesų sakau jums: jei nevalgysite Žmogaus Sūnaus kūno ir
negersite jo kraujo, neturėsite savyje gyvybės! 54 Kas valgo
mano kūną ir geria mano kraują, tas turi amžinąjį gyvenimą, ir aš jį prikelsiu
paskutiniąją dieną. 55 Mano kūnas tikrai yra valgis, ir mano
kraujas tikrai yra gėrimas. 56 Kas valgo mano kūną ir geria
mano kraują, tas pasilieka manyje, ir aš jame. 57 Kaip mane yra
siuntęs gyvasis Tėvas ir aš gyvenu per Tėvą, taip ir tas, kuris mane valgo,
gyvens per mane. 58 Štai duona, nužengusi
iš dangaus! Ji ne tokia, kokią protėviai valgė ir mirė. Kas valgo šią duoną –
gyvens per amžius“. 59 Visa tai jis paskelbė, mokydamas
Kafarnaumo sinagogoje.
Viešpats toliau tęsia pokalbį su
žydais. Jis kalba jiems nesuprantamus dalykus. Tačiau ir mūsų dienomis šie Jo
žodžiai skamba ne mažiau keistai. Kaip galima valgyti Jo kūną bei kraują ir
nemirti? Ką tai reiškia valgyti Jo kūną ir kraują? Kaip tai padaryti? Daugybė
klausimų kyla iš šių žodžių. O atsakius į juos kils ir kiti klausimai. Tačiau,
nereikia nusiminti, o drąsiai kelti klausimus ir dar drąsiau ieškoti atsakymų.
Iš tiesų Kristaus kūnas yra valgis, o Jo kraujas yra gėrimas. Krikščionys,
Jėzaus mokiniai, tai suprato iškart po Prisikėlimo. Ir švęsdavo Eucharistiją (arba
kitaip – Liturgiją), kaip sakoma Apaštalų darbų knygoje, laužydavo
duoną: Jie
kasdien sutartinai rinkdavosi šventykloje, o savo namuose tai vienur, tai kitur
laužydavo duoną, su džiugia ir
tauria širdimi drauge vaišindavosi. (Apd 2,46) Štai tokiu būdu, dalyvaujant Eucharistijos
šventime, galime valgyti tikrą Kristaus kūną ir kraują, tam turime būti
tinkamai pasiruošę ir nusiteikę: su
džiugia ir tauria širdimi. Tik Komunijoje yra tikroji gyvybė, amžinasis
gyvenimas. Ar tai reiškia, kad nemirsime? Jėzus sako: Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas
turi amžinąjį gyvenimą, ir aš jį prikelsiu paskutiniąją dieną. Ir
dar: Kas valgo šią duoną – gyvens per
amžius. Nuo pat pirmųjų dienų krikščionys suprato, jog žmogus nemiršta, o užmiega. Fizinė mirtis,
mūsų žemiškojo gyvenimo pabaiga, nėra galutinė pabaiga, nes tikime, jog būsime
prikelti iš numirusių, pažadinti. Juk Dievas nėra mirusiųjų Dievas, bet gyvųjų, nes visi jam gyvena (Lk 20,38). Net kai kūnas miršta, siela gyvena toliau. Tačiau yra ir kita,
dvasinė mirtis, tai galutinė mirtis, kai atsiskiriame nuo Gyvybės šaltinio –
Dievo. Šių dienų pavyzdžiais galima būtų, labai supaprastintai, palyginti žmogų
su mobiliuoju telefonu: kai išsikrauna jo baterija, reikia pakrauti, nes jis daugiau
nebeveiks. Taip ir žmogus turi „pasikrauti” nuo Gyvybės šaltinio, o vienintelis
būdas tai padaryti yra per Kristų, susijungiant su Juo: Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas
pasilieka manyje, ir aš jame.
Tačiau, kaip ir Jėzaus laikų žydams, taip ir mums labai
sunku tai suprasti, nes peržengia mūsų žmogiško, materialaus mąstymo ribas. Tai
yra vieta kur įžengia tikėjimas ir kur siela atsiveria susitikimui su savo
Kūrėju.
Šiandien dėkosiu Dievui už Eucharistijos stebuklą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą