31 Kas iš
aukštybių ateina, tas už visus viršesnis, o kas iš žemės gimė, – žemiškas pats
ir žemiškai kalba. Kas iš dangaus ateina, tas už visus viršesnis. 32 Jis
liudija, ką yra girdėjęs ir matęs, tik niekas jo liudijimo neklauso. 33 O
kas jo liudijimą priima, tas pripažįsta, jog Dievas tiesakalbis, 34 nes
ką yra Dievas atsiuntęs, tas kalba Dievo žodžius. Dievas teikia jam Dvasią be
saiko. 35 Tėvas myli Sūnų ir visa yra atidavęs į jo rankas. 36 Kas
tiki Sūnų, turi amžinąjį gyvenimą, o kas nenori Sūnaus tikėti – gyvenimo
nematys: virš jo kybo Dievo rūstybė.
Dievo
žodis per šventąjį apaštalą ir evangelistą Joną toliau nagrinėja Jėzaus – Dievo
Sūnaus prigimtį ir tikėjimą Juo. Į šią ištrauką Biblijos tyrinėtojai žvelgia
dvejopai, tai gali būti paties Jėzaus žodžiai Nikodemui arba Jono Krikštytojo
žodžiai jo mokiniams. Nes tekstas prieš tai pasakojo apie Jono Krikštytojo liudijimą
savo mokiniams, o dar anksčiau skaitėme Jėzaus pokalbį su Nikodemu. Bet kokiu
atveju, skaitome apie Jėzaus viršenybę, kurią Jis turi dėl savo Dievystės. Jo
autoritetas, Jo mokymas ir darbai nėra žemiški, jie yra dangiški, būtent dėl to,
kad Jėzus ateina iš dangaus. Čia svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad Bibliniame
supratime žemė ir dangus, tai ne fiziniai išmatavimai, tačiau tai dvasinės
kategorijos ir jos žymi žmonių ir Dievo ir Jo sukurtų dvasinių būtybių (pvz.:
angelų) buveines. Taigi, šioje ištraukoje pabrėžiama Jėzaus Dieviškoji kilmė.
Kitas
svarbus momentas – tikėjimas. Pats Jėzus liudija apie save: Jis moko ir žmonės
girdi, kad Jis kalba su galia, ir klausia „iš kur jam tai?“. Jis stebuklingai
gydo žmones. Jis prikelia mirusius. Jam paklūsta gamtos stichijos. Jis
padaugina duoną, ir galiausiai – Jis prisikelia iš numirusių. Štai toks Jo
dangiškosios kilmės liudijimas. Mūsų laikams kiek sunkiau, nes Jėzus negyvena
žemėje fiziniu būdu. Tačiau Jis dalyvauja žmonių gyvenime ir toliau. Kaip
kadaise liudijo apaštalai ir pasakojo apie Jėzaus darbus, taip ir šiandien
žmonės liudija apie Jo stebuklus jų gyvenime. Kiekvienas, asmeniškai sutikęs
Jėzų savo gyvenime, turi ką apie Jį paliudyti. Tik ar norime išgirsti tai?
Ir
vėl atsiduriame ties pasirinkimu – tikėti Dievo Sūnų ar ne. Pasirinkimo
rezultatas aiškus – Kas tiki Sūnų, turi
amžinąjį gyvenimą, o kas nenori Sūnaus tikėti – gyvenimo nematys: virš jo kybo
Dievo rūstybė. Viskas palikta laisvai žmogaus valiai. O kas yra Dievo rūstybė? Ar Dievas pyksta, kaip ir
žmogus, dėl to, kad Jį kažkas atstumia? Ne, Dievas nesivadovauja žmogiškais
jausmais. Dievo rūstybė – tai Dievo teisingumas. Tai tas teisingumas, kurio
taip dažnai šaukiasi žmonės sakydami: kodėl Dievas nenubaudžia tų, kurie daro
blogį? Sukelia karus, žudynes ir t.t. Mes šaukiamės Dievo rūstybės pagal savo
matą, o Viešpats sako, kad pagrindinis matas yra tikėjimas (ir iš to
išplaukiantis gyvenimas su Dievu). Dievo rūstybė, tai pasirinkimo pasekmė, nes
visi neištikimieji priešakyje su Liuciferiu
(arba šėtonu) gaus savo atpildą - tai, ko nusipelnė ir ką patys pasirenka. Iš
meilės Viešpats siuntė savo Sūnų, o vėliau Jo mokinius ir pasekėjus (ir dabar
siunčia), kad žmogų išgelbėtų, kad žmogus galėtų išvengti to, kas neišvengiama, nes Dievo gailestingumas
aukštesnis už Jo teisingumą. Bet žmogus turi norėti būti išgelbėtas ir tikėti,
kad Kristus Jėzus tai padarys.
Šiandien dėkosiu Dievui už Jo
Gailestingumą.
Šiandien prašysiu Dievo sustiprinti
mano tikėjimą ir malonės drąsiai skelbti išgelbėtoją Jėzų.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą