1 Buvo vienas fariziejus, vardu Nikodemas, žydų
didžiūnas. 2 Jis
atėjo nakčia ir kreipėsi į Jėzų: „Rabi, mes suprantame, kad esi atėjęs nuo
Dievo kaip mokytojas, nes niekas negalėtų padaryti tokių ženklų, kokius tu
darai, jeigu Dievas nebūtų su juo“.
3 Jėzus atsakė: „Iš tiesų, iš tiesų sakau tau: jei
kas neatgims iš aukštybės, negalės regėti Dievo
karalystės“.
4 Nikodemas paklausė: „Bet kaip gali gimti žmogus,
būdamas nebejaunas? Argi jis gali antrą kartą įeiti į savo motinos įsčias ir
vėl užgimti?“ 5 Jėzus
atsakė: „Iš tiesų, iš tiesų sakau tau: kas negims iš vandens ir Dvasios, neįeis į Dievo karalystę. 6 Kas gimė iš
kūno, yra kūnas, o kas gimė iš Dvasios, yra dvasia. 7 Nesistebėk,
jog pasakiau: jums reikia atgimti iš aukštybės. 8 Vėjas pučia,
kur nori; jo ošimą girdi, bet nežinai, iš kur ateina ir kurlink nueina. Taip
esti ir su kiekvienu, kuris gimė iš Dvasios“.
Kaip nesuprantamai su Nikodemu
kalba Jėzus! Nikodemas – fariziejus, jis puikiai išmano religines apeigas, žino
papročius, griežtai laikosi taisyklių. Tačiau, to negana. Jėzus kalba apie
atgimimą. Apie tikrą žmogaus dvasios perkeitimą, apie naują gyvenimą: „Iš tiesų, iš
tiesų sakau tau: jei kas neatgims iš aukštybės, negalės regėti Dievo
karalystės“. Ką tai galėtų reikšti? Ir kas
gali atgimti? Nikodemas pastebi: „Bet
kaip gali gimti žmogus, būdamas nebejaunas? Argi jis gali antrą kartą įeiti į
savo motinos įsčias ir vėl užgimti?“ Žmogus pats negali nieko pakeisti, jis
tikrai negali įeiti į motinos įsčias antrą kartą. Čia Jėzus kalba apie atgimimą
iš vandens ir Dvasios. Čia Jis mini
du sakramentus – vandens krikštą ir Šventosios Dvasios atsiuntimą. Šios
Jo kalbos įgauna aiškią prasmę tik po Jo prisikėlimo. Jos ruošia mus kitam nuostabiam įvykiui, be kurio Bažnyčia
nebūtų išgyvenusi – Šventosios Dvasios atsiuntimui. Tik Bažnyčioje, t.y.
apaštališkoje bendruomenėje, šie Jėzaus žodžiai tampa realybe. Vandens krikštu
nuplaunamos nuodėmės, palaidojamas senas žmogus, kuris išnirdamas iš vandens
prisikelia su Kristumi naujam gyvenimui, o patepimas Šventąja Dvasia suteikia tą naują gyvenimą
ir įgalina žmogų jį gyventi. Per šias dvi malonės dovanas žmogus tampa Dievo
vaiku, Bažnyčios – Dievo šeimos nariu ir Jo Karalystės paveldėtoju. Tuomet tai,
ką taip gerai išmanė Nikodemas – religinės apeigos, papročiai ir taisyklės,
tampa ne pagrindiniu išgelbėjimo garantu, bet bendravimo ir tobulinimosi
priemonėmis, kurios nesuvaržo žmogaus, jo nepavergia (taip yra, kol žmogus
neatgimsta iš Dvasios, taip buvo fariziejams, taip, deja, atsitinka ir
krikščionims), nes „vėjas pučia, kur
nori; jo ošimą girdi, bet nežinai, iš kur ateina ir kurlink nueina. Taip esti
ir su kiekvienu, kuris gimė iš Dvasios“. Tai Dievo vaikų laisvė.
Šiandien
dėkosiu Dievui už Krikšto ir Šventosios Dvasios malonę.
Šiandien
prašysiu Dievo, kad išlikčiau ištikimas Šventosios Dvasios dovanoms ir jomis
gyvenčiau.
Šiandien
prašysiu Viešpaties suteikti man Dievo vaikų laisvės.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą