Ortodoksų Bažnyčios
skaitinys
32 Jiems
bekeliaujant į Jeruzalę, Jėzus vis ėjo priekyje taip, kad mokiniai stebėjosi, o
einantys iš paskos nerimavo. Vėl susišaukęs Dvylika, ėmė jiems sakyti, kas jo
laukia: 33 „Štai
keliaujame į Jeruzalę, ir Žmogaus Sūnus bus išduotas aukštiesiems kunigams ir
Rašto aiškintojams; jie pasmerks jį mirti ir atiduos pagonims, 34 o tie išjuoks jį,
apspjaudys, nuplaks ir nužudys, bet po trijų dienų jis prisikels“.
35 Čia
prie Jėzaus prieina Zebediejaus sūnūs Jokūbas ir Jonas ir kreipiasi:
„Mokytojau, mes norime, kad padarytum, ko prašysime“. 36 Jis atsakė: „O ko
norite, kad jums padaryčiau?“ 37 Jie
tarė: „Duok mums sėdėti vienam tavo šlovės dešinėje, kitam – kairėje!“ 38 Jėzus atsakė:
„Patys nežinote, ko prašote. Ar galite gerti taurę, kurią aš gersiu, ir būti
pakrikštyti krikštu, kuriuo aš būsiu krikštijamas?“39 Jie sako:
„Galime“. Bet Jėzus jiems pasakė: „Beje, taurę, kurią aš gersiu, jūs gersite,
ir krikštu, kuriuo aš būsiu pakrikštytas, jūs irgi būsite pakrikštyti. 40 Tačiau ne mano
reikalas duoti vietą savo dešinėje ar kairėje, – tai bus tiems, kuriems
paskirta“. 41 Tai
išgirdę, dešimtis supyko ant Jokūbo ir Jono.
42 Pasišaukęs
mokinius, Jėzus prabilo: „Jūs žinote, kad tie, kurie laikomi tautų valdovais,
engia jas ir jų didžiūnai rodo joms savo galią. 43 Tarp jūsų yra ne
taip! Kas norėtų tapti didžiausias iš jūsų, tebus jūsų tarnas, 44 ir kas panorėtų
būti pirmas tarp jūsų, tebus visų vergas. 45 Juk
ir Žmogaus Sūnus atėjo, ne kad jam tarnautų, bet pats tarnauti ir savo gyvybės
atiduoti kaip išpirkos už daugelį“.
Mk 14,1–72; 15,1–47 (Katalikų Bažnyčios skaitinys)
Štai Jėzus eina į
Jeruzalę, šį kartą ne šiaip atlikti savo religinės pareigos, ne tik švęsti
Velykų. Šį kartą Jis eina užbaigti savo tikrosios misijos. Jis eina mirti ir
tai žino. Tačiau apaštalams taip sunku tuo patikėti, jie vis dar tikisi, kad
tai kažkoks žodžių žaismas, kad mirti sau tai kažkokia metafora, kad tai tik
filosofinė sąvoka. O realiame gyvenime taip niekada neatsitiks, ne, jiems gi
taip gerai sekasi, Jėzus turi tiek gerbėjų ir pasekėjų, kad laisvai galėtų
vadovauti sukilimui prieš romėnus.
Kaip sunku ir mums suprasti, net skaitant smulkiai
aprašytą Jėzaus kančią, net girdint pasakojamus įvykius žingsnis po žingsnio.
Kiekvieną Jo kančios minutę, visas patyčiais, išdavystes, neteisingumą, melą,
fizinį susidorojimą ir barbarišką mirtį ant kryžiaus. Mes jautriai reaguojame,
mums tikrai gaila Jėzaus, bet kažkur giliai, kaip ir tie apaštalai, tikimės,
kad tai tik metafora, kad tai mūsų neliečia, juk mes jau tuoj tuoj dažysime kiaušinius,
kepsime antis ir sveikinsime vieni kitus su gražiausiomis pavasario šventėmis. Ar Jėzaus mirtis buvo tikra? Ar Jis tikrai
mirė už mane? Ar Jo prisikėlimas tikras? Ar šiandien Sirijoje ir Irake
žūstantys krikščionys tikri? Ar jų mirtis tikra, ar tai metafora? Ar
sovietmečiu už tikėjimą žudyti žmonės buvo tikri, ar jie nevaikščiojo žeme,
kuria vaikštau aš? Ir kokia viso to prasmė?
Kad atrasčiau prasmę, man reikia atsakyti į vieną
klausimą ir patikėti atsakymu: Ar Jėzus mirė už mane? Tada visi žiaurumai ir
mirtys bent jau nebus beprasmės. Tačiau, to negana. Man to neužtenka. Neužteko
ir Dievui. Tačiau, kol kas reikia patikėti Jėzaus kančia. Kitaip negalėsime
patikėti prisikėlimu.
Šiandien prašysiu Dievo malonės patikėti, kad Jėzus
tikrai mirė už mane.
Šiandien prisiminsiu
kentėjusius ir kenčiančius brolius krikščionis.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą