11 Taip Jėzus įžengė į Jeruzalę ir į
šventyklą. Viską apžiūrėjęs, – kadangi buvo jau vakaro valanda, – jis su
Dvylika išėjo į Betaniją.
12 Rytojaus dieną, jiems keliaujant
iš Betanijos, Jėzus buvo alkanas.13 Pamatęs iš tolo sulapojusį
figmedį, jis priėjo pažiūrėti, gal ką ant jo ras. Tačiau, atėjęs prie medžio,
jis nerado nieko, tiktai lapus, nes buvo dar ne figų metas.14 Tuomet
jis tarė medžiui: „Tegul per amžius niekas nebevalgys tavo vaisiaus!“ Jo
mokiniai tai girdėjo.
15 Ir jie ateina į Jeruzalę. Įėjęs į
šventyklą, Jėzus ėmė varyti laukan parduodančius ir perkančius šventykloje. Jis
išvartė pinigų keitėjų stalus bei karvelių pardavėjų suolus 16 ir neleido nešti
rakandų per šventyklą. 17 Jis
mokė ir skelbė: „Argi neparašyta: Mano
namai vadinsis maldos namai visoms tautoms! O jūs pavertėte juos plėšikų lindyne“. 18 Tai išgirdę,
aukštieji kunigai ir Rašto aiškintojai tarėsi, kaip jį pražudyti. Jie mat
bijojo Jėzaus, nes visi žmonės buvo pagauti jo mokslo. 19 Atėjus vakarui,
Jėzus su mokiniais išėjo iš miesto.
20 Rytą eidami pro šalį, jie pamatė,
kad figmedis nudžiūvęs iš pat šaknų.21 Prisiminęs Petras tarė
Jėzui: „Rabi, štai figmedis, kurį tu prakeikei, nudžiūvo“. 22 Jėzus
jiems atsakė: „Turėkite tikėjimą Dievu! 23 Iš
tiesų sakau jums: kas pasakytų šitam kalnui: 'Pasikelk ir meskis į jūrą' ir
savo širdyje nesvyruotų, bet tikėtų įvyksiant, ką sako, – tai jam ir įvyktų. 24 Todėl sakau jums:
ko tik melsdamiesi prašote, tikėkite gausią, ir tikrai taip bus. 25 Eidami melstis,
atleiskite, jei turite ką nors prieš kitus, kad ir jūsų Tėvas danguje jums
atleistų jūsų nusižengimus. (26 O jei jūs
neatleisite, nė jūsų Tėvas danguje neatleis jūsų nusižengimų“.)
Susidaro įspūdis lyg Jėzus „ne ta koja“ išlipo iš lovos. Supykęs prakeikia
figmedį, vėliau išvaiko prekeivius šventykloje. Mes galime nemažai iš šių
dalykų suprasti. Pirmas dalykas, kad Jėzus tikrai buvo žmogumi ir jam
nesvetimos emocijos ir jausmai. Žinome, kad Jėzus gali džiaugtis ir
linksmintis, pavyzdžiui kai dalyvavo Kanos vestuvėse. Žinome, jog jis liūdėjo
ir verkė savo mirusio draugo Lozoriaus. Jėzus bijo kančios ir mirties, net
krauju prakaituoja besimelsdamas agonijoje Alyvų sode prieš suėmimą. Dabar gi
skaitome apie tai, kad Jėzus supyko.
Jis supyko ant figmedžio, kad tas neturi vaisių, čia galime įžvelgti metaforą:
Pamatęs iš tolo sulapojusį figmedį. Figmedis buvo išleidęs didelius sultingus
lapus, o tam reikėjo nemažai energijos. Tai panašu į žmogų, kuris daug
energijos ir jėgų sudeda į tai, kad būtų gražus ir iš tolo pastebimas. Tai
tuščiagarbystė ir puikybė, kurios taip dažnai yra žmogaus veiklos pagrindas,
tačiau iš to nėra jokios naudos, nei pačiam žmogui, nei kam kitam, nėra vaisių.
Todėl toks figmedis, pasmerktas nudžiūti, toks bevaisis žmogus, taip pat.
Viešpats supyko ir ant Šventyklą, Dievo namus, išniekinusių prekeivių ir
įvairaus plauko „biznierių“. Tai šventas pyktis, kuris uždega kovoti su
neteisybe, su paniekinimu, su šventvagyste. Toks pyktis yra Dievo dovana,
suteikianti energijos kovoti už gėrį. Tame nėra ir negali būti nuodėmės. Kaip
Jėzus – Jis supyko, kad šventykla išniekinta ir paversta plėšikų lindyne, todėl Jėzus imasi veikti ir pasirenka efektyvų
būdą, nes jei jis imtų mandagiai prašyti: „atsiprašau, gal malonėtumėte
nebeprekiauti Dievo namuose...“, niekas nekreiptų dėmesio ir tuo viskas pasibaigtų. Reikia pažymėti, kad
efektyviausias veikimo būdas neturėtų būti nuodėmingas. Čia pat matome aukštųjų
kunigų ir rašto aiškintojų pykčio ir baimės nuodėmingą išraišką: Tai
išgirdę, aukštieji kunigai ir Rašto aiškintojai tarėsi, kaip jį pražudyti. Jie
mat bijojo Jėzaus, nes visi žmonės buvo pagauti jo mokslo. Slapta pražudyti
Jėzų. Nuodėmė prasideda slaptu sumanymu ir veda į blogį.
Taigi, galime pasimokyti keleto dalykų iš Jėzaus: jausmai (pyktis) nėra
blogai; energija nukreipta į pasipuikavimą, kad iš tolo būtume matomi, bet ne į
vaisių vedimą veda mus prie „nudžiūvimo“; jausmai yra kelio ženklai, kuriais
vadovaudamiesi turime pasirinkti efektyviausią veikimo būdą.
Šiandien dėkosiu Jėzui už tai, kad tapo žmogumi ir parodė gyvenimo pavyzdį.
Šiandien dėkosiu Dievui už jausmus ir prašysiu malonės, kad galėčiau
tinkamai jais naudotis.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą