32 Jiems bekeliaujant į Jeruzalę,
Jėzus vis ėjo priekyje taip, kad mokiniai stebėjosi, o einantys iš paskos
nerimavo. Vėl susišaukęs Dvylika, ėmė jiems sakyti, kas jo laukia: 33 „Štai keliaujame į
Jeruzalę, ir Žmogaus Sūnus bus išduotas aukštiesiems kunigams ir Rašto
aiškintojams; jie pasmerks jį mirti ir atiduos pagonims, 34 o tie išjuoks jį,
apspjaudys, nuplaks ir nužudys, bet po trijų dienų jis prisikels“.
35 Čia prie Jėzaus
prieina Zebediejaus sūnūs Jokūbas ir Jonas ir kreipiasi: „Mokytojau, mes
norime, kad padarytum, ko prašysime“. 36 Jis
atsakė: „O ko norite, kad jums padaryčiau?“ 37 Jie tarė: „Duok mums sėdėti vienam tavo šlovės
dešinėje, kitam – kairėje!“ 38 Jėzus
atsakė: „Patys nežinote, ko prašote. Ar galite gerti taurę, kurią aš gersiu, ir
būti pakrikštyti krikštu, kuriuo aš būsiu krikštijamas?“ 39 Jie sako: „Galime“.
Bet Jėzus jiems pasakė: „Beje, taurę, kurią aš gersiu, jūs gersite, ir krikštu,
kuriuo aš būsiu pakrikštytas, jūs irgi būsite pakrikštyti. 40 Tačiau ne mano
reikalas duoti vietą savo dešinėje ar kairėje, – tai bus tiems, kuriems
paskirta“. 41 Tai
išgirdę, dešimtis supyko ant Jokūbo ir Jono.
42 Pasišaukęs
mokinius, Jėzus prabilo: „Jūs žinote, kad tie, kurie laikomi tautų valdovais,
engia jas ir jų didžiūnai rodo joms savo galią. 43 Tarp jūsų yra ne
taip! Kas norėtų tapti didžiausias iš jūsų, tebus jūsų tarnas, 44 ir kas panorėtų
būti pirmas tarp jūsų, tebus visų vergas. 45 Juk
ir Žmogaus Sūnus atėjo, ne kad jam tarnautų, bet pats tarnauti ir savo gyvybės
atiduoti kaip išpirkos už daugelį“.
Štai Jėzus ryžtingai keliauja į Jeruzalę, Jis žino, kad ten turės kentėti ir mirti. Tačiau mokiniai lyg kurti jo pranašystei, jie lyg nenori suprasti ir
pamatyti, kas iš tiesų vyksta. Jiems atrodo, kad Jėzus ir toliau kalba
palyginimais ir metaforomis. Kaip ir mums sunku patikėti, kad tai iš tiesų
vyko, kad Jėzus nėra mitologinis veikėjas arba moralės ir geresnio gyvenimo
mokytojas. Jėzus iš tiesų gyveno ir mirė už mūsų nuodėmes.
Jokūbas su Jonu, kaip dažnai ir mes, labiau susirūpinę savimi, savo
ateitimi ir gerove. Jie ateina pas Dievą, seka Kristumi tam, kad gyvenimas būtų
geresnis, kad jie įsitvirtintų gerose pozicijose, būtų apsirūpinę ir laimingi.
Toks dažnai žmogaus santykis su Dievu – ką Dievas man duos? Aš prašau iš Jėzaus
to, ko man reikia. Keistai, o gal net ciniškai skamba Zebediejaus sūnų prašymas
iškart po to, kai sužinome, jog Jėzus eina mirti. Tačiau Jėzus kantriai su jais
kalbasi, priima jų nesugebėjimą suprasti, nes žino, kad jiems reikia laiko, kad
jie dar negavę Šventosios Dvasios ir mąsto žmonių, o ne Dievo mintimis.
Čia pat Jėzus pranašauja jiems: taurę,
kurią aš gersiu, jūs gersite, ir krikštu, kuriuo aš būsiu pakrikštytas, jūs
irgi būsite pakrikštyti. Apaštalai, eidami tikėjimo ir Jėzaus gilesnio
supratimo keliu, supras Jo žodžius ir prisiims kankinystę. O Jėzus dar kartą
apaštalams primena krikščioniškąjį pašaukimą: Kas norėtų tapti didžiausias iš jūsų, tebus jūsų tarnas, ir kas panorėtų būti pirmas tarp
jūsų, tebus visų vergas. Juk ir
Žmogaus Sūnus atėjo, ne kad jam tarnautų, bet pats tarnauti ir savo gyvybės
atiduoti kaip išpirkos už daugelį.
Jėzus niekada nežadėjo lengvo ir malonaus gyvenimo žemėje, jis kalbėjo apie
kryžių, kančią, persekiojimus, paniekinimą. Mums, kaip ir apaštalams, sunku tai
klausyti ir priimti. Tačiau Jėzus taip pat pažadėjo ir nepalyginamai daugiau –
patį Save ir amžinąjį džiaugsmą Jo Karalystėje.
Šiandien dėkosiu Dievui už amžinojo gyvenimo pažadą.
Šiandien prašysiu malonės suprasti ir priimti skirtumą tarp šio pasaulio
malonumų ir amžinosios laimės.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą