(Jėzus kalbėjo:) 6 „Neduokite šventenybių šunims ir
nebarstykite savo perlų kiaulėms, kad kartais jų nesutryptų ir apsigręžusios
jūsų pačių nesudraskytų“.
12 „Tad visa, ko
norite, kad jums darytų žmonės, ir jūs patys jiems darykite; nes tai yra
Įstatymas ir Pranašai“.
13 „Įeikite pro
ankštus vartus, nes erdvūs vartai ir platus kelias į pražūtį, ir daug juo
einančių. 14 Kokie
ankšti vartai ir koks siauras kelias į gyvenimą! Tik nedaugelis jį atranda“.
Šie trys trumpi Jėzaus pamokymai, gali būti skaitomi kaip atskiri, bet taip
pat ir kaip susiję tarpusavyje. Pirmajame Jėzus kalba palyginimu apie perlus,
kiaules ir šunis. Kas gi tie perlai? Jau pradėdamas Jėzus pasako šventenybės, o jas mes galime skirti
dvejopai – bendros visai Bažnyčiai ir asmeninės. Bažnytinės šventenybės - tai
visa, ką Bažnyčia turi savyje sakralaus. Visų pirma tai regimieji Dievo malonės
ženklai – sakramentai. Tai ypatingi paties Jėzaus palikti ženklai, per kuriuos
Dievas teikia malonę savo tautai – Bažnyčiai. Ne bet kas gali teikti
sakramentus, tai gali daryti tik tam pašventinti dvasininkai (o kai kuriuos iš
jų gali teikti tik vyskupas) ir ne bet kas gali priimti sakramentus. Kad šie
perlai būtų apsaugoti nuo profanacijos, nuo sumenkinimo, yra nustatytos sąlygos,
kas ir kaip gali juos priimti. Priklausomai nuo sakramento paskirties ir
pobūdžio. Ypatingas dėmesys yra skiriamas Švenčiausiajam Sakramentui – Jėzaus Kristaus
Kūnui ir Kraujui, jį priimame duonos ir vyno pavidalu, tačiau tikime, jog šie
pavidalai pridengia tai, kuo iš tiesų yra šis sakramentas – tikrą Kristaus Kūną ir Kraują. Todėl,
priimdami Komuniją, visų pirma turime tikėti tuo, ką priimame, antra, turime
būti tinkamai nusiteikę, pasiruošę, kaip rašo Šv. Apaštalas Paulius: „Todėl kas
nevertai valgo tos duonos ar geria iš Viešpaties taurės, tas bus kaltas
Viešpaties Kūnu ir Krauju. Teištiria
žmogus pats save ir tada tevalgo tos duonos ir tegeria iš tos taurės. Kas valgo ir geria to Kūno
neišskirdamas, tas valgo ir geria sau pasmerkimą“ (1 Kor 11, 27-29).
Kita vertus, saugome ne tik žmones, bet ir pačias šventenybes nuo išniekinimo.
Taip pat ir kiti daiktai skirti Dievo tarnybai, Jo garbinimui turi būti vertai
prižiūrimi ir saugomi. Tai visų pirma liturginiai reikmenys: Mišių taurės, patenos
ir visi bažnyčioje naudojami dalykai, liturginiai rūbai, taip pat ir kiti pašventinti
daiktai (sakramentalijos), kad būtų išlaikyta derama pagarba Dievui ir ypatingam
bendravimui su Juo. Juk tie daiktai mums tarnauja, kad šį ryšį su Dievu
padarytų matomu, apčiuopiamu, mes jokiu būdu negarbiname pačių daiktų. Tai
panašu į kokį nors ypatingą daiktą, pavyzdžiui, mamos skarą, kurią ji nuolat
dėvėdavo, po jos iškeliavimo ar mirties vertiname ypatingai ir saugome ją ne
dėl jos pačios, bet dėl to, kad ji primena mums mamą, joje dar galime jausti tarsi mamos dalelytę. Taip pat yra ir su liturginiais
daiktais.
Kitas aspektas yra mūsų
asmeniniai perlai, kuriuos išgyvename keliaudami tikėjimo kelionę. Tai ir patirtas
Dievo Gailestingumas, Dievo prisilietimas, maldos vaisiai ir kita. Tai mūsų
asmeniniai perlai, kuriuos turime saugoti, kad neišbarstytume. Todėl jais
dalintis galime ne su visais.
Kas gi tie šunys ir
kiaulės? Tai tie žmonės, kurie nepajėgūs suprasti ir įvertinti perlų. Galbūt
dar neatėjęs jų laikas? Galbūt tai piktybiškai nusiteikę žmonės, kurie tenori
paniekinti tikėjimą.
Gali iškilti
klausimas, o kaip tuomet tiems žmonėms perteikti tikėjimo žinią? Juk Viešpats
liepė skelbti Evangeliją visai kūrinijai? Ir šioje vietoje mums į pagalbą
ateina antrasis Jėzaus pamokymas. Jis taip pat dvejopas, dar vadinamas „aukso
taisykle“: Tad visa, ko norite, kad jums darytų žmonės, ir jūs patys jiems darykite. Visų pirma ši taisyklė nustato mūsų santykius su kitais
žmonėmis. Bet taip pat ji atveria kelią dalintis tikėjimu. Nes tik tokiu būdu
galime pasiekti žmogaus širdį ir tuomet pajusime, kada ateis laikais dalintis
savo perlais.
Galiausiai Jėzus primena, jog tikėjimo kelias nėra lengvas, vartai į
amžinąjį gyvenimą yra siauri. Taip yra ne dėl to, jog yra daugybė kažkokių
taisyklių, kurių privalo laikytis einantis tikėjimo keliu. Toks suvokimas ateina iš
žmonių, bet ne iš Dievo. Tačiau būtent dėl žmonių šis kelias ir yra siauras bei
sunkus. Žmogiškasis mąstymas ir nuodėmės sugadinta prigimtis verčia eiti
plačiu, lengvu keliu. Tame plačiame kelyje galime atrasti viską čia ir dabar:
malonumus, garbę, nuodėmės saldumą, savo ego patenkinimą ir kitus dalykus,
siūlomus pasaulio. O kelyje į išganymą visų pirma turime paimti savo kryžių ir
sekti paskui Jėzų, numirti sau ir į pirmą vietą iškelti meilę Dievui ir
artimui. Ne jausminę meilę, tačiau pasiaukojančią meilę, tokią, kokią Jėzus
parodė mums mirdamas ant kryžiaus. Mylėti tokia meile nėra lengva, ją turime sąmoningai
pasirinkti kasdien, ji neateina kaip susižavėjimo jausmas pamačius kažką mielą
mūsų akiai. Dėl to šis kelias siauras ir sunkus ir tik nedaugelis juo eina.
Galime kiekvienas paklausti savęs ar kasdien einame šiuo keliu į išganymą ir, jei
būsime tikrai sąžiningi su savimi, suprasime, jog kartais net Dievo pagalbos
prašome tam, kad Jis padėtų mums eiti tuo p l a č i u o j u keliu...
Šiandien dėkosiu Jėzui
už galimybę rinktis Jo kelią į išganymą.
Šiandien prašysiu
Dievo malonės, kad saugočiau perlus, o su žmonėmis elgčiausi taip, kaip
norėčiau, kad jie elgtųsi su manimi
Šiandien prašysiu
Dievo malonės, kad kasdien galėčiau pasirinkti kelią, kuris veda į Gyvenimą, o kaskart
kai paklysiu, kad Viešpats mane susigrąžintų.
"Platus ir siauras kelias". XIX a. vidurio piešinys. |
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą