1 „Venkite daryti savo teisumo
darbus žmonių
akyse, kad būtumėte jų matomi, antraip negausite užmokesčio iš savo Tėvo
danguje. 2 Todėl,
dalydamas išmaldą, netrimituok sinagogose ir gatvėse, kaip daro veidmainiai,
kad būtų žmonių giriami. Iš tiesų sakau jums: jie jau atsiėmė užmokestį. 3 Kai tu daliji
išmaldą, tenežino tavo kairė, ką daro dešinė, 4 kad
tavo išmalda liktų slaptoje, o tavo Tėvas, regintis slaptoje, tau atlygins“.
5 „Kai meldžiatės,
nebūkite tokie, kaip veidmainiai, kurie mėgsta melstis stovėdami sinagogose ir
aikštėse, kad būtų žmonių matomi. Iš tiesų sakau jums: jie jau atsiėmė
užmokestį. 6 Kai
tu panorėsi melstis, eik į savo kambarėlį ir užsirakinęs melskis savo Tėvui,
esančiam slaptoje, o tavo Tėvas, regintis slaptoje, tau atlygins.
16 „Kai
pasninkaujate, nebūkite paniurę kaip veidmainiai: jie perkreipia veidus, kad
žmonės matytų juos pasninkaujant. Iš tiesų sakau jums: jie jau atsiėmė
užmokestį. 17 O
tu pasninkaudamas pasitepk [aliejumi] galvą ir nusiprausk veidą,18 kad
ne žmonėms rodytumeis pasninkaująs, bet savo Tėvui, kuris yra slaptoje. Ir tavo
Tėvas, regintis slaptoje, tau atlygins“.
Jėzus kalba apie tris pagrindinius tikėjimo praktikavimo veiksmus: išmaldą,
maldą ir pasninką. Tai būtini dalykai tikinčiojo gyvenime. Šioje vietoje galime
pasinaudoti mūsų laikais itin populiariu pasakymu: „praktikuojantis krikščionis
(katalikas)“ arba „nepraktikuojantis“. Paprastai žmonės įvardindami save „nepraktikuojančiu
krikščioniu“ turi mintyje, jog jie nelanko bažnyčios, nepriima sakramentų, nors
ir yra pakrikštyti ir „oficialiai“ arba faktiškai yra krikščionys. Čia galima
daryti dar vieną prielaidą, jog tai jau savaime turėtų laiduoti tikėjimą, kas yra būtiniausia buvimo
krikščionimi sąlyga, o praktikavimas, matyt, priklauso nuo to tikėjimo lygio ar
gelmės. Tačiau vien tik „ėjimo“ į bažnyčia nepakanka, norint gyventi pilnavertį
krikščionišką gyvenimą, o tai, visų pirma, reiškia turėti asmeninį santykį su
Dievu. Kaip tai pasiekti praktiškai, šiandien mums Jėzus ir atskleidžia.
Išmalda, malda ir pasninkas yra tos priemonės,
padedančios mums užmegzti ir palaikyti ryšį su Tėvu. Jos yra pagrindinės,
tačiau ne vienintelės, tai būdai, kuriais mes bendraujame su Tėvu, tačiau ne
mažiau svarbu yra ir mokytis išgirsti, kaip Jis bendrauja su mumis (bet tai jau
kita tema). Jėzus akcentuoja mūsų nusiteikimą, kuomet praktikuojame tikėjimą.
Ar darome tai taip, kad mus matytų žmonės ir laikytų „šventais“, pamaldžiais,
dosniais? Ar vis dėl to, tyra širdimi trokštame bendrystės su Tėvu? Dažnai,
nejučiomis norime pasirodyti prieš kitus, o tuo pačiu ir prieš save (gal tai
tam tikras savęs nuraminimo ir patvirtinimo būdas?), jog esame iš tiesų dosnūs
ir pamaldūs, tačiau Jėzus pabrėžia, jog praktikuojame tikėjimą ne dėl žmonių ir
net ne dėl savęs, o tam, kad turėtume ryšį su Tėvu, o tai ir yra Didysis
užmokestis, apie kurį kalba Jėzus. Santykis, ryšis su Tėvu yra tas užmokestis
ir palaima, kuri prasideda jau čia ir tęsiasi Amžinybėje.
Šiandien dėkosiu Dievui už galimybę turėti santykį su Juo.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad ne dėl žmonių akių, bet iš tyros
širdies ieškočiau santykio su Juo.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą