7 Melsdamiesi nedaugiažodžiaukite
kaip pagonys; jie tariasi būsią išklausyti dėl žodžių gausumo. 8 Nedarykite taip kaip
jie. Jums dar neprašius, jūsų Tėvas žino, ko jums reikia. 9 Todėl melskitės
taip:
'Tėve mūsų, kuris esi danguje,
10 teateinie tavo
karalystė,
teesie tavo valia
12 ir atleisk mums
mūsų kaltes,
kaip ir mes atleidžiame savo kaltininkams.
13 Ir neleisk mūsų
gundyti,
14 Jeigu jūs
atleisite žmonėms jų nusižengimus, tai ir jūsų dangiškasis Tėvas atleis jums. 15 O jeigu neatleisite
žmonėms, tai nė jūsų Tėvas neatleis jūsų nusižengimų“.
Šiandien skaitome Viešpaties išmokytos maldos, dar vadinamos tiesiog „Tėve
mūsų“ maldos žodžius. Tai tobula malda, palikta mums paties Viešpaties. Joje
telpa ir Dievo šlovinimas, ir svarbiausi mūsų gyvenimo dalykai, tiek materialūs,
tiek dvasiniai. Tačiau šiаndien noriu stabtelėti ties dviem sąlygom, kurios
palydi šią maldą. Pirma, tai nebūti kaip pagonys. Jėzus sako: melsdamiesi nedaugiažodžiaukite kaip pagonys. Žinoma, Jėzus čia kalba
apie anų laikų pagonių papročius ir supratimą. Pagonys tikėjo, jog jų dievai išklauso
maldas tuomet, kai besimeldžiantys juos įvairiai malonina ir pataikauja jiems
savo žodžių gausumu ir saldumu. Svarbiausias momentas čia yra ne pats įkyrus
žodžių gausumas (žinoma, jis taip pat nebūtinas), tačiau veidmainiška ir
nenuoširdi laikysena Dievo akivaizdoje.
Antra Jėzaus paminėta sąlyga yra atleidimas. Jeigu jūs atleisite žmonėms jų nusižengimus, tai ir jūsų dangiškasis
Tėvas atleis jums. Maldos žodžiuose Jėzus taip pat įpina šią sąlygą, todėl
kaskartą besimelsdami „Tėve mūsų“ mes įsipareigojame atleisti: „ir atleisk mums
mūsų kaltes, kaip ir mes atleidžiame savo kaltininkams“. Kartais šią sąlygą
labai sunku įgyvendinti. Dažnai mes nenorime ir net negalime atleisti. O kai
girdime, jog žmonės atleidžia savo skriaudikams, kurie iš tiesų labai žiauriai
su jais arba jų artimaisiais pasielgė, pagalvojame: „na ir kvailas, aš
neatleisčiau“. O vis dėl to kartojame tai savo maldoje kasdien: „ir atleisk
mums mūsų kaltes, kaip ir mes
atleidžiame savo kaltininkams“. Ir ši mūsų padėtis nėra be išeities, nes
Jėzus tam ir atėjo į pasaulį, kad mus išgelbėtų. Neveltui mes kartojame šiuos
žodžius, tai nėra deklaracija, o malda, kurioje išsakome tai, kas yra
svarbiausia gyvenime, kur mums reikalinga Dievo pagalba. Ypač sunkiuose ir
skausminguose dalykuose, kurių negalime padaryti patys, pavedame juos Tėvui,
pasitikėdami, jog Jis mums atleis mūsų nusižengimus ir padės mums atleisti savo
kaltininkams. Dievas pirmas skuba mums į pagalbą, pirmas mums atleidžia, nes
Jis pirmas mus pamilo, kaip rašo
apaštalas Jonas savo laiške (plg. 1 Jn 4,19). Todėl ir sąlyga, su kuria tariame
„Tėve mūsų“ maldos žodžius, yra ne gąsdinanti, o teikianti viltį. Kuomet
kreipiamės į Dievą, kurio, kaip sako popiežius Pranciškus, esminė savybė
yra gailestingumas, su troškimu atleisti savo kaltininkams ir taip priartėjame
prie atleidimo. Vėl gi, čia svarbiausias yra mūsų širdies nusiteikimas: Viešpatie,
nors man ir sunku, aš pats negaliu, bet trokštu atleisti savo kaltininkams,
kaip ir Tu man atleidi. Amen.
Šiandien dėkosiu Dievui už Jo gailestingumą ir atleidimą.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad galėčiau atleisti savo kaltininkams, taip kaip Dievas man atleidžia.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą