20 Taigi sakau jums: jeigu teisumu
neviršysite Rašto aiškintojų ir fariziejų – neįeisite į dangaus karalystę“.
21 „Jūs esate girdėję, kad
protėviams buvo
pasakyta: Nežudyk, o kas
nužudo, turės atsakyti teisme. 22 O
aš jums sakau: jei kas pyksta ant savo brolio, turi atsakyti teisme. Kas sako
savo broliui: 'Pusgalvi!', turės stoti prieš aukščiausiojo teismo tarybą. O kas
sako: 'Beproti!', tas smerktinas į pragaro ugnį. 23 Jei neši dovaną
prie aukuro ir ten prisimeni, jog tavo brolis turi šį tą prieš tave, 24 palik savo atnašą
tenai prie aukuro, eik pirmiau susitaikinti su broliu, ir tik tada sugrįžęs
aukok savo dovaną.
25 Greitai susitark su savo
ieškovu, dar kelyje į teismą, kad ieškovas neįduotų tavęs teisėjui, o teisėjas
– teismo vykdytojui ir kad tu nepakliūtum į kalėjimą. 26 Iš tiesų sakau tau:
neišeisi iš ten, kol neatsiteisi ligi paskutinio skatiko“.
Nelengvą uždavinį šiandien mums
iškelia Jėzus. Jis sako, jog žudyti gali mūsų pyktis ir žodžiai. Jis iškelia
Dievo įsakymą į naują – dvasinį lygmenį. Jėzus nekalba apie pyktį kaip mūsų
natūralią emociją, kuri kyla, kai matome neteisybę, kai gręsia pavojus mūsų
gyvybei, sveikatai, artimiesiems ar mūsų gerovei. Jėzus taip pat pyko, kuomet
matė fariziejų ir rašto aiškintojų veidmainystę, kuomet buvo niekinama ir
paversta turgumi Dievo šventovė. Pyktis kaip vienas iš mūsų jausmų yra mums
Dievo duotas, kad apsisaugotume ir apsaugotume kitus. Tačiau šiandien Jėzus
kalba ne apie jausmą ar emociją, bet apie mūsų ilgalaikį nusistatymą kitų
atžvilgiu. Kuomet pyktis tampa mūsų širdies nuostata, kuomet pykstame ir
nešiojamės neapykantą artimui savo širdyje, kuomet pyktis tampa mūsų puikybės
išraiška, kai laikome savo brolį ar sesę žemesniu už save pusgalviu ar bepročiu. Tokioje
būsenoje gailestingumas negali prasiveržti pro mūsų širdies kietumą. Esame
sutikę žmonių, o kartais ir patys tokie būname, kurie eina į bažnyčią,
dalyvauja pamaldose, karštai meldžiasi ir čia pat aprėkia ar apstumdo brolį ar
sesę, kuris užmynė ant kojos ar netyčia stumtelėjo. Įsisenėjusį ir įsitvirtinusį
pyktį nėra lengva pašalinti iš širdies. Dažniausiai tai būna seniai mums
padarytos skriaudos pasekmė, kurią protas jau gali būti pamiršęs, bet širdis
prisimena. O jeigu tokių skriaudų prisikaupusi ne viena, nešame sunkią
neatleidimo naštą ir pasistatome gynybinę pykčio sieną aplink savo širdį, į
kurią neįsileidžiame ir Dievo. Tuomet visos mūsų maldos tampa tik apeiginiais
ritualais, neduodančiais tikrų vaisių. Išoriškai žmogus atrodo pamaldus, tačiau
jo vidus toli nuo Dievo ir artimo.
Čia pat Jėzus pasiūlo kaip iš to
išsilaisvinti, tai nėra lengvas ir greitas būdas, nors gali taip pasirodyti.
Tačiau tik jis vienas yra veiksmingas: eik
pirmiau susitaikinti su broliu, ir tik tada sugrįžęs aukok savo dovaną.
Susitaikymas išlaisvina iš pykčio kalėjimo, pirma turime atleisti tiem, kas mus
„nužudė“ ir padarė piktais, o taip pat turime eiti ir susitaikinti su tais,
kuriuos mes savo neapykanta „žudome“. Patys dažnai to padaryti negalime, reikia
prašyti Dievo pagalbos, nes yra dalykų giliai mūsų širdyje, į kuriuos net mes
patys vieni negalime užeiti, tačiau Dievui nėra negalimų dalykų. Tereikia mūsų
noro, nes Dievas niekada nedaro nieko prieš mūsų valią. Dažniausiai pats
atleidimas ir atsiprašymas yra tik pati pradžia ilgo susitaikinimo kelio,
tačiau verta su Viešpačiu leistis į šį nuotykį. O atlygis už tai – išlaisvinimas
iš pasistatyto pykčio kalėjimo.
Šiandien dėkosiu Dievui, kad leidžiasi
su manimi į susitaikinimo kelionę.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad pajėgčiau
„nežudyti“ savo brolių ir sesių piktais žodžiais ir veiksmais.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą