1 Anuomet Jėzus kreipėsi į minią ir į savo mokinius: 2 „Į Mozės krasę
atsisėdo Rašto aiškintojai ir fariziejai. 3 Todėl
visa, ką jie liepia, darykite ir laikykitės, tačiau nesielkite, kaip jie
elgiasi, nes jie kalba, bet nedaro. 4 Jie
riša sunkias, nepakeliamas naštas ir krauna žmonėms ant pečių, o patys nenori
jų nė pirštu pajudinti. 5 Jie
viską daro, kad būtų žmonių matomi. Jie pasiplatina maldos diržus ir pasididina
apsiaustų spurgus. 6 Jie
mėgsta pirmąsias vietas pokyliuose bei pirmuosius krėslus sinagogose, 7 mėgsta sveikinimus
aikštėse ir trokšta, kad žmonės vadintų juos 'rabi'.
8 O jūs nesivadinkite 'rabi', nes turite vienintelį Mokytoją, o jūs
visi esate broliai.9 Ir nė vieno iš savųjų nevadinkite tėvu,
nes turite vienintelį Tėvą danguje. 10 Taip
pat nesivadinkite mokytojais, nes jūsų vienintelis Mokytojas yra Kristus. 11 Kas iš jūsų
didesnis, tebūnie jums tarnas. 12 Nes
kas save aukština, bus pažemintas, o kas save žemina, bus išaukštintas“.
Skaitant šią Evangelijos ištrauką norom nenorom
mūsų akys krypsta į mūsų kunigus ir Bažnyčios tarnus. Deja ir tarp krikščionių
tarnautojų pasitaiko tokių „Rašto aiškintojų“ ir „fariziejų“, kurie mėgsta pirmąsias vietas pokyliuose bei
pirmuosius krėslus sinagogose, mėgsta sveikinimus aikštėse ir trokšta, kad
žmonės vadintų juos 'rabi'. Mūsų dienomis, pasakytume, jie mėgsta
pasipinigauti, važinėtis brangiais automobiliais, turėti naujausius
mobiliuosius telefonus ar kitą techniką. Yra kunigų, kurie nori būti žmonių
liaupsinami, perdėm gerbiami, lygiuotis su turtingais verslininkais ar
politikais. Pasitaiko ir tokių, kurie nesilaiko celibato pažado ir gyvena
„susimetę“ ar net turi vaikų. Deja, žmogaus pažeista prigimtis, nuodėmingumas
ir puikybė nesvetima kiekvienam žmogui, tiek kunigui, vienuoliui, tiek ir bet
kuriam tikinčiajam. O tuos, kurie tarnauja Dievui, Šėtonas ir jo tarnai puola
dar labiau. Ne kiekvienas geba atsispirti tokioms pagundoms. Tokie „pavyzdžiai“
mus liūdina, skaudina ir pykdo. Net atitraukia nuo Bažnyčios, nuo Dievo. Ne
kartą teko girdėti žmones sakant: „aš netikiu, nes kunigai yra veidmainiai“,
arba „aš neinu išpažinties, nes kunigai yra nusidėjėliai“, arba „man nereikia
bažnyčios, nes ten susirinkę melagiai“ ir t.t. Tačiau kaip ir anuomet, Jėzus ir
šiandien mums sako: visa, ką jie liepia,
darykite ir laikykitės, tačiau nesielkite, kaip jie elgiasi, nes jie kalba, bet
nedaro.
Per šias Evangelijos eilutes esam Jėzaus raginami
nebūti teisėjais, nes atsakomybę už nuodėmes turi kiekvienas nusidėjėlis
asmeniškai, o jo teismas yra Dievo reikalas. Svarbu nesielgti kaip jie elgiasi, nes čia slypi ir pagunda pateisinti
savo nuodėmingą elgesį: „jeigu jau jie taip daro, tai ir man galima“. Svarbu
atsiminti, jog Dievas lieja savo malones ir per nusidėjėlius ir per klystančius,
kaip rašė Šv. Augustinas: Dievo malonė, gaunama
bažnyčios sakramentais, nepriklauso nuo teikėjo tikėjimo ir dorovingumo. Taigi
apleisdami tikėjimą ir jo praktikavimą per sakramentus, negalime pasiteisinti,
jog kiti dėl to kalti. Tai mūsų ir tik mūsų pasirinkimas ir asmeninio tikėjimo
bei santykio su Dievu klausimas. Jei žmogiškasis silpnumas gali paveikti mūsų
tikėjimą Dievu, tai koks gi tas mūsų tikėjimas?
Viešpats nori lieti savo malonę kiekvienam, todėl
Jis tai daro nuolat, taip pat ir per savo Bažnyčią, kuri yra šventa, bet
sudaryta iš nusidėjėlių, kuriems reikia Dievo gailestingumo.
Šiandien dėkosiu Dievui, kad Jis, nepaisydamas
žmonių silpnybių, lieja savo malones.
Šiandien prašysiu Dievo malonės neteisti kitų ir
atsispirti pagundoms.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą