15 Kai kurie žmonės sakė: „Jis išvaro
demonus demonų valdovo Belzebulo galia“. 16 Kiti,
mėgindami jį, reikalavo ženklo iš dangaus. 17 Žinodamas,
ką jie mano, Jėzus jiems tarė: „Kiekviena suskilusi karalystė bus sunaikinta,
ir namai grius ant namų. 18 Jeigu
ir šėtonas pasidalijęs, tai kaip išsilaikys jo karalystė?! Jūs sakote mane
išvejant demonus Belzebulo galia. 19 Jeigu
jau aš išvarau juos Belzebulo galia, tai kieno galia išvaro jūsų sekėjai? Todėl jie bus jūsų teisėjai.20 Bet jei aš
išveju demonus Dievo pirštu, tai tikrai pas jus atėjo Dievo
karalystė.
21 Kai
apsiginklavęs galiūnas sergi savo sodybą, tada ir jo turtas apsaugotas.22 Bet
jei užpuls stipresnis ir jį nugalės, tai atims jo ginklus, kuriais tas
pasitikėjo, ir išdalys grobį.
23 Kas ne su
manimi, tas prieš mane, ir kas nerenka su manimi, tas barsto“.
24 „Netyroji
dvasia, išėjusi iš žmogaus, klaidžioja bevandenėse vietose, ieškodama poilsio.
Neradusi ji sako sau: 'Grįšiu į savo namus, iš kur išėjau'.25 Sugrįžusi
randa juos iššluotus ir išpuoštus. 26 Tada
eina, pasiima kitas septynias dvasias, dar piktesnes už save, ir įėjusios jos
ten apsigyvena. Ir paskui tam žmogui darosi blogiau negu pirma“.
Šiose eilutėse skaitome apie Šėtoną arba Balzebulą.
Šėtonas turi daug vardų ir kaukių. Jis meistriškai manipuliuoja žmonėmis ir
slepia tikrąjį savo veidą ir kėslus. Neveltui jis dar vadinamas Melo tėvu. Mūsų
laikais kalbėti apie Šėtoną tiesą yra tikrai sudėtinga. Žmonės dar pakenčia
kalbas apie Dievą, nes dažnai įsivaizduoja Jį kaip gerą seneliuką su barzda sėdintį
ant debesies, kuris visus myli ir visiems viską atleidžia. O Velnią žmonės noriai
įsivaizduoja kaip progresyvų, laisvą ir su polėkiu maištautoją prieš tą nuobodų
Dievo ir Jo žmonių – „davatkų“ įvaizdį. Velnias sumaniai nerodo savo tikrojo
veido ir apgaulės būdu prisijaukina žmogų. Geriausias to pavyzdys yra mirties
kultūros išplitimas. Iš vienos pusės mirtis pateikiama kaip kažkas mistiško,
žaismingo ir visai nebaisaus. Vaikams peršami filmukai, žaislai su kaukolėmis,
įvairiais „monstrais“ ir pabaisomis, kurie nuspalvinami rožinėmis spalvomis ir
papuošiami gėlytėmis. Tokiu būdu sukuriamas „mielos“, „malonios“ mirties -
draugės įvaizdis. Iš kitos pusės yra slepiamas tikras mirties veidas. Per
laidotuves žmonės nebenori budėti prie mirusiojo, dažnai kūnas yra kremuojamas
(ypač garsių žmonių) ir laidojama tik maža dėžutė su pelenais, viskas paslėpta
ir estetiška. Nuo mažų dienų žmogus
nebesusiduria ir nenori pamatyti mirties tikrojo – baisaus veido. Nes tai
nemalonu, tai gąsdina. Žymiai lengviau ir patogiau gyventi ir nematyti
nemalonios realybės. O kuomet nėra mirties, nėra ir šėtono, nėra ir nuodėmės,
nes jos pasekmė – mirtis yra visai miela. O tada ir nuodėmė nebėra tokia baisi.
Verta ja pasinaudoti, kad būtų maloniau. Visas šis mechanizmas, iš pirmo
žvilgsnio gali atrodyti nieko blogo, juk iš tiesų mirtis yra nepatraukli, tai
kam į ją žiūrėti ir save gąsdinti? Bet realybė yra kitokia. Šėtonas šiandien,
taip pat kaip ir Jėzaus laikais, nori apversti viską aukštyn kojomis, sumaišyti
mūsų protus, kad nebeatskirtume juodo nuo balto, kad nebegalėtume pasipriešinti
blogiui. Kuomet nesuvokiame tikrosios savo padėties, nesuvokiame jog kiekvieno
iš mūsų laukia mirtis, ne rožinė su blizgančiomis gėlytėmis, o reali ir baisi,
nematome prasmės ir ieškoti išgelbėjimo, mums nebereikalingas Dievas. Pažinti
Šėtoną, matyti tikrąjį mirties veidą nėra kultūrinis mazochizmas, tik žinodami
ir matydami blogį galime su juo susidoroti. Kai matome kas yra juoda, galime
siekti ir ieškoti to kas yra balta. Tik Dievas gali išgelbėti mus nuo mirties,
bet mes turime patys ieškoti Dievo, remtis Jėzumi. Tik žinodami tiesą galime
suvokti, kad mums reikia Jėzaus. Nes kaip Jis pats sako: „kas ne su manimi, tas prieš mane, ir kas nerenka su manimi, tas barsto“.
Pažinti Velnią ir jo darbus, matyti tikrąjį mirties veidą reikia ne tam,
kad įvarytume sau baimę, bet tam, kad galėtume su Jėzumi jį įveikti. Mirties
negalime išvengti, nuo jos pasislėpti, bet tik su Jėzumi, po nemaloniai ir
baisiai atrodančios mirties, ateina šviesus ir nuostabus Prisikėlimas.
Šiandien dėkosiu Jėzui už tiesą ir viltį nugalėti blogį.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad pažindamas tiesą apie blogį,
neabejočiau Prisikėlimu.
"Mielas" mirties veidelis. Nuo mažų dienų vaikams peršama mintis, kad mirtis ir "monstrai" (pabaisos) visai nebaisūs. |
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą