45 Tada
Jėzus prispyrė savo mokinius sėsti į valtį ir pirma jo irtis į kitą krantą prie
Betsaidos, kol jis atleisiąs žmones. 46 Juos atleidęs, jis
užkopė į kalną melstis. 47 Kai sutemo, valtis buvo ežero
viduryje, o Jėzus pats vienas ant kranto. 48 Matydamas, kad
mokiniai vargsta besiirdami, – nes vėjas buvo jiems priešingas, – apie ketvirtą
nakties sargybą jis ateina pas juos, žengdamas ežero paviršiumi, ir buvo
bepraeinąs pro šalį. 49 Šie, pamatę jį einantį ežero
paviršiumi, pamanė, jog tai šmėkla, ir ėmė šaukti. 50 Mat visi
jį regėjo ir išsigando. Bet jis tuojau juos prakalbino: „Drąsos! Tai aš.
Nebijokite!“ 51 Tada jis įlipo pas juos į valtį, ir vėjas
nurimo.
Mokiniai
dar labiau stebėjosi, 52 nes visiškai nebuvo supratę duonos
stebuklo ir jų širdis tebebuvo nenuovoki.
53 Persiyrę
per ežerą, jie pasiekė Genezaretą ir čia lipo į krantą.
Jėzus eina vandeniu. Evangelistas Morkus,
o taip pat ir Jonas (Jn 6,16-21) kiek kitaip pasakoja šią istoriją negu Matas
(Mt 14, 22-33). Mato pasakojime ir Petras eina vandeniu, tačiau išsigandęs ir
suabejojęs ima skęsti. Galime atkreipti dėmesį į du svarbius dalykus, kuriuos mums
nori papasakoti Evangelistai. Pirmasis yra tai, kad Jėzus iš tiesų eina
vandeniu, ne gana to, dar ir audros metu. Aplinkybės mums nurodo, kad Jėzaus
tikslas nebuvo parodyti mokiniams stebuklą, bet gan pragmatiškas – Jis tiesiog
norėjo pakliūti į kitą krantą, o mokiniai jau buvo išplaukę. Beje, jiems
nelabai sekėsi, nes pūtė smarkus priešiškas vėjas, jei to vėjo nebūtų, gal jie
ir nebūtų susitikę. Ką mums tai parodo? Tai, kad Jėzus yra Dievas, Dievo Sūnus
ir Jis yra virš bet kokių stichijų, o tai, kas mums atrodo neįtikėtina ir
neįmanoma, Jam yra paprasta.
Antrasis šio pasakojimo akcentas yra
mokinių nesupratimas ir silpnas tikėjimas. Čia susiduriame su dviem realybėm –
Dieviška ir žmogiška. Tai kas Dievui yra paprasta, akivaizdu ir natūralu –
žmogui yra sudėtinga, nesuprantama ir baisu. Tokia yra Dievo ir žmogaus
santykio jungtis. Todėl Jėzus ir reikalauja iš mūsų visų pirma tikėjimo ir
pasitikėjimo. Nes tai kas mums atrodo neįmanoma, nenatūralu, neįtikėtina –
Dievui yra paprasta, natūralu ir akivaizdu. Žmogus nepajėgus suprasti ir
perprasti Dievo. Iš čia ir suvokimas apie Jo didybę viršijančia mus šimtais ir
tūkstančiais kartų, iš čia ir natūrali bei pagarbi Dievo baimė (ir nereikia Dievo baimės painioti su bausmės baime,
tokiu būdu vėl grįžtame prie siauro žmogiško mąstymo ir susiauriname patį Dievą
iki žmogiškų kategorijų).
Šiandien dėkosiu Dievui, kad leidžia bent
iš dalies pažinti Jo didybę.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, teisingai
suprasti ir tikėti Dievo veikimu.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą