14 Tuo
tarpu karalius Erodas išgirdo apie Jėzų, nes garsas apie jį plačiai sklido ir
žmonės kalbėjo: „Jonas Krikštytojas prisikėlė iš numirusių, ir todėl jame
veikia stebuklingos jėgos“. 15 Kiti tvirtino: „Jis – Elijas!“
Dar kiti sakė: „Jis pranašas, kaip ir kiti pranašai“. 16 Tai
išgirdęs, Erodas nutarė: „Jonas, kuriam nukirsdinau galvą, – tai jis
prisikėlė!“
17 Pats
Erodas buvo įsakęs suimti Joną ir laikė jį sukaustytą kalėjime dėl savo brolio
Pilypo žmonos Erodiados, kurią buvo vedęs. 18 Jonas mat sakė
Erodui: „Nevalia tau gyventi su brolio žmona“. 19 Taigi
Erodiada neapkentė Jono ir troško jį nužudyti, tačiau negalėjo, 20 nes
Erodas Jono bijojo, žinodamas jį esant teisų ir šventą vyrą, ir todėl jį
saugojo. Girdėdamas Joną kalbant, jis jausdavosi neramus, tačiau mielai jo
klausydavosi.
21 Proga
pasitaikė, kai Erodas, švęsdamas savo gimimo dieną, iškėlė pokylį savo
didžiūnams, kariuomenės vadams ir Galilėjos kilmingiesiems. 22 Erodiados
duktė ten įėjusi šoko ir patiko Erodui bei jo svečiams. Karalius tarė
mergaitei: „Prašyk iš manęs, ko tik nori, ir aš tau duosiu“. 23 Ir
jis prisiekė: „Ko tik prašytum, aš tau duosiu, kad ir pusę savo karalystės!“ 24 Tuomet
ji išėjusi paklausė savo motiną: „Ko prašyti?“ O ši tarė: „Jono Krikštytojo
galvos!“ 25 Toji, skubiai atbėgusi pas karalių, ėmė prašyti:
„Noriu, kad man tuojau duotum dubenyje Jono Krikštytojo galvą“.
26 Karalius
labai nuliūdo, tačiau dėl savo priesaikos ir dėl svečių nesiryžo atšaukti jai
duoto pažado. 27 Jis tuoj pat pasiuntė budelį ir įsakė jam
atnešti Jono galvą. Šis nuėjęs nukirto Jonui kalėjime galvą 28 ir,
atnešęs ją dubenyje, padavė mergaitei, o mergaitė atidavė ją savo motinai. 29 Tai
išgirdę, Jono mokiniai atėjo, pasiėmė jo kūną ir palaidojo kape.
30 Apaštalai
susirinko pas Jėzų ir apsakė jam visa, ką buvo nuveikę ir ko mokę.
Štai tokia švento ir dižio vyro, pranašo,
tiesakalbio, tyruose šaukiančiojo Viešpaties pirmtako baigtis. Štai toks
sąmokslas įtraukiantis ne vieną žmogų ir užtraukiantis visiems jo dalyviams
mirtiną nuodėmę – žmogžudystę, nekaltą kraują. O viso šio sąmokslo pradžia –
kita nuodėmė, kita aistra. Pradžia yra dviejų žmonių širdyje. Erodo širdyje
slypi svetimos moters geismas, o Erodiados širdyje slypi godumas. Šie du žmonės
vadovaujasi savo aistromis, jie neklauso ir nesilaiko Dievo įsakymų. Jie yra
patys sau įstatymas, juk Erodas yra karalius ir abu jie, tiek Erodas, tiek ir
jo brolienė Erodiada, negyvena skurde, jie yra apsupti jiems pataikaujančiais
žmonėmis, bei jų bijančiais tarnais, ir žinoma, karaliaus rūmų prabanga.
Valdžia ir prabanga yra jų puikybės maitintojos. Todėl Erodas leidžia sau
pasiimti į žmonas jau ištekėjusią moterį, jo paties brolio žmoną. Tačiau, atsiranda
vienas vyras, kuris nebijo sakyti tiesos, nes jis priklauso Tiesos Karaliui,
kurio karalystė ne iš šio pasaulio, tai - Jonas Krikštytojas. Jis nieko nebijo
ir skelbia atsivertimą, jis ragina atgailauti ir taisytis, nes Viešpats arti.
Jam nesvarbūs žmonių statusai, pareigos, turtai ar postai, jis žino, jog visi
yra nusidėjėliai ir visiems reikia atsiversti. Jis nieko nesmerkia ir
nenuteisia, tik parodo į jų nuodėmę ir kviečia pasitaisyti. Jis taip elgiasi su
eiliniais žydais, jis taip elgiasi su visų nekenčiamais muitininkais ir net su
romėnų kariais. Jis pasako tiesą ir Erodui. O Erodas bijo Jono, jis giliai
širdyje žino, kad Jonas yra teisus. Tačiau Erodo puikybė neleidžia paklusti
tyliam, užspaustam sąžinės balsui.
Taigi, pasirinkdami gyventi ir pasilikti
nuodėmėje žmonės grimsta vis gilyn į bedugnę, iš kurios darosi vis sunkiau, o
kartais ir nebeįmanoma, išsikapstyti. Taip atsitiko Erodui bei Erodiadai, jie
ne tik patys nugrimzdo į nuodėmės bedugnę, bet su savimi nusitempė ir Erodiados
dukrą.
Todėl šiandien kiekvienam iš mūsų verta
išgirsti šv. Jono Krikštytojo balsą: „Angių išperos, kas jus pamokė bėgti nuo
besiartinančios rūstybės? Duokite tikrų atsivertimo vaisių! /.../ Štai
kirvis jau prie medžio šaknų, ir kiekvienas medis, kuris neduoda gerų vaisių,
bus iškirstas ir įmestas į ugnį“ (Lk 3,7-9).
Šiandien dėkosiu Dievui už Joną
Krikštytoją ir už jo kvietimą atsiversti, aktualų ir šiais laikais.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad
sugebėčiau duoti tikrų atsivertimo vaisių.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą