24 Jis
[Jėzus] taip pat jiems sakė: „Įsidėmėkite, ką girdite: kokiu saiku seikėjate,
tokiu ir jums bus atseikėta ir dar pridėta. 25 Kas turi, tam
bus duota, o iš neturinčio bus atimta ir tai, ką turi“.
26 Ir
vėl jis kalbėjo: „Su Dievo karalyste yra kaip su žmogumi, kuris beria dirvon
sėklą. 27 Ar jis miega ar keliasi, ar naktį ar dieną, sėkla
dygsta ir auga, jam visiškai nežinant kaip. 28 Žemė savaime
duoda vaisių: pradžioje želmenį, paskui varpą, pagaliau pribrendusį grūdą
varpoje. 29 Derliui prinokus, žmogus tuojau imasi pjautuvo, nes
pjūtis atėjo“.
30 Jėzus
dar sakė: „Su kuo galime palyginti Dievo karalystę? Arba kokiu palyginimu ją
pavaizduosime? 31 Ji – tarytum garstyčios grūdelis, kuris,
sėjamas dirvon, esti mažiausias iš visų sėklų žemėje, 32 bet
pasėtas užauga, tampa didesnis už visas daržoves ir išleidžia tokias plačias
šakas, kad jo pavėsyje gali susisukti lizdą padangių sparnuočiai“.
33 Daugeliu
tokių palyginimų Jėzus skelbė žmonėms žodį, kiek jie sugebėjo suprasti. 34 Be
palyginimų jiems jis nekalbėdavo, o savo mokiniams skyrium viską išaiškindavo.
Jėzus ir toliau kalba palyginimais. Ir iš
tiesų neįmanoma apsakyti Dangaus Karalystės kitaip kaip tik per palyginimus. Cituodamas
raštus šventasis apaštalas Paulius rašo: „Ko akis neregėjo, ko ausis negirdėjo,
kas žmogui į mintį neatėjo, tai paruošė Dievas tiems, kurie jį myli“ (1 Kor 2,9).
Tad Dangaus Karalystė mūsų protui nesuvokiama. Mes galime ją tik įsivaizduoti
pasitelkdami šio, mus supančio, pasaulio matymą ir patirtį. Todėl Viešpats ir
kalba palyginimais. Juk Dangaus Karalystė nėra nei materiali, nei grynai
dvasinė, ji nėra konkrečioje vietoje ar geografinėje, ar net astronominėje
erdvėje, joje nėra laiko, nėra pradžios ir pabaigos. Tai, sakytume paralelinis,
šalia esantis pasaulis, tačiau tuo pat metu esantis tarp mūsų, bet tuo pačiu ir
apglėbiantis mūsų pasaulį.
Jėzus šiuose palyginimuose perteikia
Dangaus Karalystės užuomazgas (ne pradžią!) tarp mūsų. Nes tai kas apjungia
mūsų pasaulį su Danagaus Karalyste yra meilė. Tai yra tas išmatavimas, kuris
nekinta nei šiame, nei aname pasaulyje. Nesavanaudiška meilė. Todėl Viešpats ir
kalba apie dosnų davimą su kaupu. Todėl jos ir sėkla yra mažiausia kaip
garstyčios grūdelis, nes nesavanaudiškai mylėti šio pasaulio akimis yra menka,
nesolidu, nepelninga. Tačiau, taip atrodo tik žvelgiant iš šio pasaulio
perspektyvos. O Viešpats kviečia peržengti šio pasaulio mąstymą ir išdrįsti
pasirinkti, tai kas atrodo menka, tačiau su Dievu tampa didinga. Mes net
negalime suprasti kaip tai vyksta, nes ar
jis (žmogus) miega ar keliasi, ar naktį ar dieną, sėkla dygsta ir auga, jam
visiškai nežinant kaip. Ir kiekvienas, net ir mažiausias nesavanaudiškos
meilės darbas priartina Dangaus Karalystę prie mūsų.
Šiandien dėkosiu Dievui, kad leidžia
prisiliesti prie Dangaus Karalystės per artimo meilę.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad
sugebėčiau bent truputį nesavanaudiškai mylėti artimą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą