(Liturgijoje
skaitoma Lk 19,29-40; 22,7-39)
29 Prisiartinęs
prie Betfagės ir Betanijos, ties vadinamuoju Alyvų kalnu, jis pasiuntė du
mokinius 30 ir
jiems pasakė: „Eikite į kaimą, kurį štai matote, ir, vos įėję, rasite pririštą
asilaitį, kuriuo dar joks žmogus nėra jojęs. Atriškite jį ir atveskite. 31 O jeigu kas
paklaustų: 'Kam jį atrišate?', atsakykite: 'Jo reikia Viešpačiui'“.
32 Pasiųstieji nuėjo ir rado, kaip jiems buvo nurodyta. 33 Atrišant asilaitį,
savininkai klausė: „Kam atrišate asilaitį?“ 34 Mokiniai
atsakė: „Jo reikia Viešpačiui“. 35 Jie
atvedė asilaitį pas Jėzų, apdengė savo apsiaustais ir užsodino Jėzų ant
viršaus. 36 Jam
jojant, žmonės tiesė ant kelio drabužius. 37 Besiartinant
prie Alyvų kalno šlaito, visas mokinių būrys pradėjo džiaugsmingai ir skardžiai
šlovinti Dievą už visus stebuklus, kuriuos jie buvo regėję.
38 Jie šaukė:
„Garbė karaliui, kuris ateina
Viešpaties vardu!
Ramybė danguje,
šlovė aukštybėse!“
39 Kai kurie fariziejai iš minios jam šaukė: „Mokytojau,
sudrausk savo mokinius!“ 40 Jis
atsakė jiems: „Sakau jums, jei šitie tylės – akmenys šauks!“
Jau
visai priartėjome prie Gavėnios. Ortodoksų Bažnyčioje ši paskutinioji savaitė
prieš Gavėnią (Didįjį Pasninką) vadinama Užgavėnėmis, o slaviškai – масленица [maslenica], pažodžiui tai
reiškia sviestinė, nes dar valgomas
sviestas, grietinė, kiaušiniai, tačiau jau nebevalgoma mėsa. Šią savaitę
tradiciškai vyksta linksmybės, mugės, valgoma daug blynų su riebiu padažu,
susikauna lašininis su kanapiniu ir pan.
Dvasinėje
plotmėje nusiteikiame atgailai, susikaupimui, pasninkui, maldai ir išmaldai.
Todėl ir šios dienos Evangelijos ištrauka tampa mums nepamainoma pagalba.
Džiugus ir triukšmingas Viešpaties įžengimas į Jeruzalę. Mokinių ir minios
šauksmas „Osana“ yra tarsi mūsų džiugus Užgavėnių šventimas. Anomis dienomis į
Jeruzalę suplūdę žmonės buvo greitai pagauti šventinio triukšmo, visi ėmė
šlovinti Viešpatį. Ir greičiausiai tik saujelė iš jų iš tiesų suprato, kas yra
Kristus, dar mažiau, o greičiausiai niekas, išskyrus patį Viešpatį, nesuprato,
kas Jo laukia Jeruzalėje ir į ką jie Jį su džiaugsmu lydi: neteisingą teismą,
patyčias, smurtą ir siaubingą, kankinančią bei žeminančią mirtį ant kryžiaus už
mūsų nuodėmes. Vėliau ta minia, šaukusi „Osana“, tokiu pat būdu yra pagaunama
ir ima šaukti „Ant kryžiaus Jį!“, tie patys žmonės vos po penkių dienų atsisuka
prieš tą, kurį vadino Karaliumi...
Gavėnia
yra laikas mums užimti poziciją, kurioje būsime Didįjį Penktadienį. Tai nėra
lengvas pasirinkimas, todėl mums ir reikia tų keturiasdešimties dienų pasninko
ir atgailos, kad galėtume tinkamai pasirinkti. Visi esame nusidėjėliai ir už
visus mus Kristus prisiėmė mirtį. Dabar ir vėl turime galimybę priimti šią auką
ir tapti jos dalininkais, o tai reiškia ne tik Kryžiaus dalininkais, bet - svarbiausia
- Velykų, prisikėlimo naujajam gyvenimui dalininkais, atnaujintam gyvenimui čia
žemėje, savo aplinkoje, o po mirties – Gyvenimui amžinybėje.
Todėl
Užgavėnių metu ne tik turime gerai pasilinksminti ir sočiai pavalgyti prieš
Gavėnią, bet nusiteikti ir pasiryžti, kokiu būdu imsimės Gavėnios pasninko bei
atgailos, ir kokią ydą per šią Gavėnią iš savęs išrovę atiduosime po kryžiumi Viešpačiui,
kad perkeistų ją į dorybę.
Šiandien
dėkosiu Dievui už galimybę rinktis gyvenimą per atgailą ir Kristaus Kryžių.
Šiandien
prašysiu Dievo malonės, kad mokėčiau džiaugtis ir švęsti su Viešpačiu.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą