14 Tada priėjo Jono mokiniai ir
paklausė: „Kodėl mes ir fariziejai pasninkaujame, o tavo mokiniai
nepasninkauja?“ 15 Jėzus
atsakė: „Argi gali vestuvininkai gedėti, kol su jais yra jaunikis? Ateis dienos, kai jaunikis iš jų bus atimtas, ir tada jie
pasninkaus.
16 Niekas palaikio
drabužio nelopo naujo milo lopu, nes toks lopinys atplėšia drabužio gabalą, ir
skylė tik padidėja. 17 Taip
pat niekas nepila jauno vyno į senus vynmaišius, nes antraip vynmaišiai plyštų,
vynas išsilietų ir vynmaišiai niekais nueitų. Bet jaunas vynas pilamas į naujus
vynmaišius, ir abeji išsilaiko“.
Šį kartą mintis užkliūva už to, kas yra „sena“ ir „nauja“. Jono mokiniai,
fariziejai ir kiti pamaldūs žydai laikosi senojo arba Mozės papročio. Ir
pasninkauja, ir apeigas atlieka, ir įstatymo laikosi, mes pasakytume, Senojo Testamento
būdu. O Jėzus yra Naujoji Sandora, kuri išpildo Senąją. Jis sako „štai aš visa
darau nauja“ (Apr 21,5). Todėl viskas įgauną naują prasmę su Kristumi, todėl
krikščionys yra Naujosios Sandoros žmonės, naujoji karta. Kol su jais Jaunikis –
Kristus, jiems nebuvo reikalo pasninkauti, tačiau atėjo Viešpaties Kančios
dienos, jos buvo sunkesnės už bet kokį pasninką. Todėl ir dabar krikščionys
pasninkauja, prisimindami tas kančios dienas (penktadieniais, o kai kurie ir
trečiadieniais, kuomet Judas Iskarijotas pardavė savo Mokytoją), tačiau taip
pat krikščionys švenčia ir Velykas, kiekvieną sekmadienį švenčia kaip Prisikėlimo
dieną, nes žino, kad mūsų trumpalaikį skausmą keičia amžinas džiaugsmas. Jėzus
nepanaikino Senojo Testamento, bet jį išpildė. Todėl dabar pasninkas, apeigos
ir maldos yra kitos, kitokios, su perkeista ir atnaujinta Prisikėlimo šviesoje prasme.
Nes jaunam vynui – nauji vynmaišiai.
Šiandien dėkosiu Dievui už Naująją Sandorą, sudarytą su žmogumi per
Kristaus kryžių.
Šiandien prašysiu Dievo malonės matyti religinių apeigų ir tradicijų prasmę
Kristaus Prisikėlimo šviesoje.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą