34 „Nemanykite,
jog aš atėjęs nešti žemei ramybės. Aš atėjau nešti ne ramybės, o kalavijo. 35 Atėjau sukiršinti sūnaus prieš tėvą, dukters prieš
motiną ir marčios prieš anytą. 36 Žmogaus
namiškiai taps jam priešais.
37 Kas
myli tėvą
ar motiną labiau negu mane – nevertas manęs. Kas myli sūnų ar dukterį labiau
negu mane – nevertas manęs. 38 Kas
neima savo kryžiaus ir neseka paskui mane – nevertas manęs. 39 Kas išsaugo savo
gyvybę, praras ją, o kas praranda savo gyvybę dėl manęs – atras ją“.
40 „Kas
jus priima, tas mane priima. O kas priima mane, priima tą, kuris yra mane
siuntęs. 41 Kas
priima pranašą dėl to, kad jis pranašas, gaus pranašo užmokestį. Kas priima
teisųjį dėl to, kad jis teisusis, gaus teisiojo užmokestį.42 Ir
kas paduos bent taurę šalto vandens atsigerti vienam iš šitų žmonelių dėl to,
kad jis yra mokinys, – iš tiesų sakau jums, – tasai
nepraras savo užmokesčio“.
1 Baigęs
nurodymus dvylikai mokinių, Jėzus iškeliavo mokyti ir skelbti [Evangelijos]
kituose miestuose.
Radikalūs Jėzaus žodžiai, mūsų ausims gal net žiaurūs. Ką
reiškia, kad Jis atėjo mūsų suskaldyti, nešti kalavijo? Ir kaip nevertas Jo tas,
kas myli tėvą ar motiną?
Į šią situaciją galime šį kartą pažvelgti iš dviejų
taškų.
Pirmasis, su kuriuo susiduria tikintieji, tai kalavijas.
Tikintysis persismelkia Šventąja Dvasia, kuriai yra priešiška pasaulio dvasia.
Krikščionio gyvenimo būdas pasikeičia, jis nebeatitinka nusistovėjusių normų,
kurios yra patogios gyventi ir išgyventi. Dažniausiai šios normos neigia
nuodėmę, pateisina savanaudiškus veiksmus, godumą ir t.t. Mūsų aplinka,
skirtingai negu Jėzaus laikais, jau suformuota krikščionybės įtakoje. Jau
visuomenėje, nors ir paviršutiniškai, užčiuopiamos krikščioniškos šaknys.
Tačiau ir šiandien krikščionys dėl savo pozicijų yra nemėgiami, nes nepalaiko
iš esmės vyraujančios nuodėmingos pasaulio dvasios. Lengviausia tai pastebėti
kuomet viešumoje diskutuojama abortų, gyvybės, moralės klausimais. O šeimose,
kur ne visi yra nuoširdžiai tikintys, tai sukelia kivirčus ir „kalaviją“. Juk
nemaža situacijų, kai šeimos nariai tiesiog juokiasi iš tų kurie, pavyzdžiui,
sekmadienį eina į bažnyčią.
Antrasis būtų lingvistinis: kokius žodžius naudoja
evangelistas ir kokią prasmę jie turėjo jo aplinkoje? 37 eilutėje panaudotas žodis
meilė yra ne aukščiausio lygio meilė, kuri yra Dievo ir artimo pasiaukojanti
meilė, tai būtų graikų kalboje agapan. Šioje
ištraukoje panaudotas žodis yra philein,
o juo dažnai nusakomas savanaudiškas prisirišimas. Kai egoistiškai mylime savo
artimuosius, nesuteikdami jiems laisvės, tuo pačiu ir patys pasidarome priklausomi nuo
jų. Kai stengiamės bet kokia kaina įtikti, patikti ir būti reikalingi.
Taigi, šiandien Jėzus kalba apie prioritetus mūsų
sąmonėje ir širdyje, kurie papildo vieni kitus. Visų pirma Jis pabrėžia, jog
pagrindinė ir pirma vieta mūsų gyvenime priklauso Dievui. Jeigu Dievas yra
pirmoje vietoje, tuomet tai gali kelti įtampų kituose, netvarkinguose santykiuose,
tačiau vėl gi, kai labiausiai mylime Dievą, mums nebereikia netvarkingos
meilės, egoistiško palinkimo į kitus žmones. Mes galime juos paleisti ir tokiu
būdu ir patys tampame laisvi ir suteikiame laisvę savo artimiesiems. Būtent tai
ir yra ta tikroji nesavanaudiška meilė. Dievas mus myli būtent tokia Meile,
paliekančia visiškai laisvą valią.
Šiandien dėkosiu Dievui už meilę, kuria Jis mane myli.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad išmokčiau
nesavanaudiška meile mylėti pirmoje vietoje Dievą, o po to savo artimuosius.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą