12 Jėzui
būnant viename mieste, atėjo vyras, visas raupsuotas. Pamatęs Jėzų, jis
parpuolė ant žemės ir maldavo: „Viešpatie, jei tik panorėsi, gali padaryti mane
švarų!“ 13 Jėzus, ištiesęs ranką, palietė raupsuotąjį ir tarė:
„Noriu, būk švarus!“ Ir tuojau raupsai pranyko. 14 O Jėzus jam
liepė niekam šito nepasakoti: „Tik nueik, pasirodyk kunigui ir atiduok auką už
pagijimą, kaip Mozės įsakyta, jiems paliudyti“. 15 Tačiau
garsas apie jį sklido vis plačiau, ir būrių būriai rinkdavosi jo pasiklausyti
bei pagyti iš savo ligų.
16 O
jis traukdavosi į nuošalesnes vietas melstis.
Šiandien skaitome pasakojimą apie, atrodytų,
labai paprastą atsitikimą. Raupsuotas vyras ateina pas Jėzų ir Jėzus jį pagydo.
Tačiau viskas nėra taip paprasta. Visų pirma, keista yra tai, kad raupsuotasis
buvo mieste. Raupsuotieji būdavo išvaromi už miesto teritorijos ir turėdavo
gyventi nuošaly, kad neapkrėstų kitų. Ne gana to, jeigu matydavo netoliese sveiką
žmogų, privalėdavo garsiai šaukti „raupsuotas“, kad aną perspėtų. Mūsų gi
skaitomoje ištraukoje, raupsuotas vyras sutinka Jėzų mieste ir prisiartina tiek, kad gali su Juo šnekėtis. Galime daryti išvadą, jog jis išdrįso taip
pasielgti, nes tikėjo, kad Jėzus jį išgydys. Savo beviltiškoje padėtyje jis
apsisprendė nepaisyti visuomenės taisyklių ir ieškoti Jėzaus pagalbos. Jis parpuolė ant žemės ir maldavo:
„Viešpatie, jei tik panorėsi, gali padaryti mane švarų!“ Žmogus nesako: „aš
noriu būti švarus“, bet „jei TU, Viešpatie,
panorėsi“. Štai toks nuostabus nuolankios, tikros maldos pavyzdys mums. O Jėzus
atsako: „Noriu, būk švarus!“. Nes Jis
mato to žmogaus širdį ir jo troškimą pasveikti nuo savo nešvarumų, nuo raupsų. Dievas
visada nori išgelbėti žmogų.
Po to Jėzus liepia niekam nepasakoti ir
nueiti pasirodyti kunigui ir paaukoti nustatytą auką. Kodėl Jėzus liepia
nepasakoti? Dėl to, kad žmonės laukė mesijo, o Jėzaus stebuklai ir darbai nurodo,
kad Jis ir yra mesijas. Lyg ir viskas tvarkoje. Tačiau žmonės klaidingai
suprato mesijo misiją, jie tikėjosi žemiško tautos vado, kuris ves juos į
sukilimą prieš romėnus ir išgelbės tautą nuo okupantų. Tačiau Dievo mintys nėra
žmonių mintys, ir Dievo planai nėra žmonių planai. Todėl Jėzus nenorėjo, kad
garsas apie Jį per daug pasklistų ir žmonės paskelbtų Jį karaliumi, ir pradėtų reikalauti vesti juos į kovą.
Tačiau svarbesnis mums kitas paliepimas:
nueiti ir pasirodyti kunigui, bei paaukoti auką šventykloje. Šis paliepimas
patvirtina mums, jog Jėzus nėra naujos religijos kūrėjas, ar įstatymo
laužytojas. Jis nurodo laikytis Dievo per Mozę duoto įstatymo, laikytis nustatytų
religinių ir visuomenės taisyklių. Istorijos pradžioje raupsuotasis atėjo pas
Jėzų sulaužydamas taisykles, tačiau Jėzus ragina toliau jų laikytis. Ar tai
dvigubi standartai? Ne. Jėzus tiesiog pats yra aukščiau įstatymo ir taisyklių.
Nes Jis ir yra įstatymo davėjas. Todėl čia reikia suprasti ir atrasti teisingą
pusiausvyrą, kuri aktuali ir mūsų dienomis, ypač kuomet kalbame apie žmonių
sugalvotus įstatymus, taisykles ar papročius. Galėtume padaryti tokią išvadą.
Viešpats ragina laikytis įstatymo, taisyklių ir papročių, tačiau, jie turi
netrukdyti mums eiti pas Jėzų. O pasitikrinimui geriausiai tarnauja nuolanki ir
tyra širdis, kaip to raupsuotojo. Jis neieškojo savo valios, bet paisė Dievo
valios ir meldė: Viešpatie, jei tik
panorėsi. Todėl Viešpats Jo ir nepasmerkė už tai, kad nesilaikė
raupsuotiesiems skirtų taisyklių, bet išlaisvino iš jų, pagydydamas
raupsuotąjį. Taip ir mums svarbu nuolankiai ieškoti Dievo valios savo gyvenime.
Laikytis nustatytos tvarkos ir taisyklių, bet atmesti tai kas trukdo artintis
prie Jėzaus.
Šiandien dėkosiu Dievui už raupsuotojo
pavyzdį.
Šiandien prašysiu Dievo malonės, kad
sugebėčiau nuolankiai ieškoti Dievo valios ir artintis prie Jėzaus.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą